Masu pidavat Eestis üle hakkama minema, mind aga tabab 1 maj-rahanduslik löök IIe järel. Võlakoorma vähendamine muutub sügisest veelgi võimatumaks, sest Öölendurid katkestavad (mulle öeldi, et “katkestavad”, mitte ei “lõpeta”, ma loodan, et see on tõsi) rahapuudusel. See on igatepidi kurb uudis, sest Klassikaraadios töötamine on minu tööelu 1 suurimaid naudinguid. Minu praegust finantsseisu arvestaden on aga uudis tõsiselt traagiline:
I – tähendab see sissetulekute üsna olulist vähenemist, mis omaxa vähendab võimalust võlakoormaga toime tulla (millega ma juba niigi toime’i tule).
II – Vähendab see minu usaldusväärsust panga silmis, mistõttu nad ilmselt vähendavad mulle võimaldatavat krediiti, mis tähendab, et vähenevate sissetulekute tingimustes pean ma pangale maksma rohkem.

Kui kellelgi on välja pakkuda vähemalt sügiskuiks mingit sellist püsihaltuurat, mis läheks kuidagi kokku minu ampluaaga & millega oleks võimalik teenida paartuhatki krooni kuus, oleksin mõõtmatult tänulik. Seda enam, et ma tean ju väga hästi, et kellelgi taolist pakkuda ei ole ning see siin on lihtsalt meeleheitekarje.

II võimalusena kaalun juba jumala tõsimeeli korjanduse väljakuulutamist minu lahkete püsilugejate hulgas, et saaksin (iseenesest üsna väiksed, aga just parasjagu üle minu maksevõime ulatuvad) võlad tasutud ning ometi x ilma selle surutiseta edasi elatud. Aga vat nii madalale ma veel langenud ei ole, et taolist juba täna välja kuulutada. Hoope jagavast finantssaatusest hoolimata loodan tekkinud jamast oma jõuga välja ujuda.

Ühtlasi läheb vett vedama minu plaan poolelijäänud kõrgharidustee vastavalt sel kevadel ilmunud lahkeile programmele siiski lõpetada, sest tänase uudise valgel on selge, et pean sügise kulutama meeleheitlikule juhutööde otsimisele ning tegemisele & hariduse jaoks selle kõrvalt kindlasti aega ei jää.

Pos. on aga see, et põhitöökoht põhipalgaga on alles. Kõigil seda õnne pole & nendega võrrelden on mul vägagi põhjust rõõmustada.

About Punane Hanrahan

Punane Hanrahan on legendaarne iiri laulik, kelle kõrgemad jõud mõistsid kõlkuma kahe ilma vahele, sest ta ei saanud hakkama talle määratud ülesandega. Nõnda ma kõigungi enamasti ikka rohkem, kui kahe ilma vahel:) Olen tüüpiline heaoluühiskonna laps, kelletaolisi näikse Eestis tegelikult vähe olevat (vähemalt eestlased ise armastavad nõnda uskuda). Väljaspool heaoluühiskonda pole must midagi, seega ma suren koos heaoluühiskonnaga. See aeg pole enam kaugel. This is the end, my friend, the end.

14 responses »

  1. naine ütleb:

    Mina arvestasin oma eelmise aasta tulude vähenemist võrreldes üleeelmisega 24%. Käesolev aasta on toonud veel miinus 10% juurde. Ainuke rõõm on, et pole pangalaenu ja imepisike stabiilne riigipalk ikka veel jookseb. Samas – kolmandik vähesest ära lõigata on veel hullem kui kolmandik näiteks miljardist.

    • Punane Hanrahan ütleb:

      Nojah, minu tulude kahanemine jääb samma suurusjärku. -10% ongi see Öölendurid, mis sügisest ära kukub. Ainuke häda, et on pangalaen (õppelaen+väikelaen+akende liising+krediitkaarte tagasimaksed+arvelduskrediit; krediidi kasutamisest ei pääse, sest palk läheb täies koosseisus makseiks+võlgnevusiks ning kogu palgast sellest ei piisa, ülejäänu on lihtsalt kuhjuv võlg). Aga rõõm riigieelarvelisest palgast on ka mul. See on täiesti tõsiselt rõõmustamisväärne, tänapäeva oluis väga suur õnn.

  2. soileen ütleb:

    Kord uurisin pangalt võimalusi võtta maksepuhkust korteriliisingust, see oli neil üsna lahkelt välja reklaamitud. Tuli aga välja, et tegu seebimulliga – esiteks tuli selle eest üsna kopsakas tasu maksta, teiseks igale ei antagi… pead olema süütu nagu lilleke panga silmis, mul aga kunagi kuu aega liising võlgu jäänud, sellest piisas… Nii et ei mingit maksepuhkust ja nii palju siis panga inimsõbralikust suhtumisest😛

    Pakuks PH-le kohe tööd, kui oleks🙂 Avame eratelekanali?🙂

  3. Punane Hanrahan ütleb:

    Aitäh lahke pakkumise eest, aga kui Eesti tarbijal praegu tõesti midagi vaja’i ole, siis veel 1 meediakanalit, olgu meediatüüp milline tahes.

  4. Punane Hanrahan ütleb:

    Kusjuures panga ees olen suutnud seni kõik oma kohustused täita. Ainult krediitkaartele ei suuda raha tagasi panna, saamaks summa 0-i. Pank on prioriteet, jäägu või 3 järjestikuse kuu kommunaalid maksmata.

  5. arvamus ütleb:

    DELFIs kolumne kirjutada oled proovinud?
    Meaitea muidugi … a olen märganud, et mõned kirjutavad. Pole küll küsinud, et palju pappi eraldatakse selle eest, a ma arvan, et ega see vist tasuta ei käi. Ja mingi saja krooni eest vast ka mitte. Kui ette juhtub mõni kirjutaja, võin küsida, a mäletamist mööda mingist poolest tonnist kuni tonnist oli juttu kunagi. Vist?
    Õhtuleht peaks ka loogiliselt võttes potentsiaalne koht olema sihukeseks ettevõtmiseks.

    Võta mingi keskmine profiil sissejuhatuseks ja proovi. A la linnamõtisklus janiiedasi. Lotila stiilis teravusega pole ehk mõtet vist kohe alustada.😉

    Asja võiks mõnikord arutada ka. Ideid ehk ikka mõtleks välja sihukeste kirjatööde tarbeks. Selleks muidugi tuleb püüda kõigepealt luua situatsioon, kus sõna ka saaks. Vähemalt natukene.😉

    Muidex. Kuda nende kolmapäeva õhtutega jäigi nüüd? Näiteks homme?

  6. Punane Hanrahan ütleb:

    Ma sain aru, et sedaxa pidi ju Oudekki veel midagi maha hõikama, aga seni pole täheldanud teda hõikamas. Nii et homse õhtuga on segane, aga üldiselt toetan trad. püsimajäämist.

    Aga Delfit pole proovinud jah, alati on tundunud, et neil kolumniste minutagi küllaga:)

  7. arvamus ütleb:

    Ma küll keelduksin kategooriliselt laskumast klatshi… ja nomina sunt odiosa niikuinii ja etc.

    Ja nüüd ma kustutasin selle järgneva maha ikkagi. Sest see kukuks ikkagi klatshi moodi välja.

    A ma arvan, et tasub proovida. Eriti juhul kui midagi öelda on. Sest tundub siiski, et ega häid lugusid ei ole eriti üleliia. Ja ma arvan, et ideed mõtleks välja.

    ***

    Hõikamise kohta öeldakse kohati, et ära hõika enne õhtut.😉 Ja üldse võiks vähem niisama hõikamisega tegeleda. Trad. püsimajäämine oleks tore kahtlemata. Ma arvan, et seal ujula lähedal hoovis kesknädalal. See oleks piisav.

  8. eva ütleb:

    Kaastunne Öölendurite puhul. Hea saade. Kas oleks abi, kui Klassikaraadiosse kurje kirju kirjutada või midagi?
    Tööd pakkuda ei ole, raha ka ei ole. Aga tõlkimisega Sa peaksid ju hakkama saama küll.

    • Punane Hanrahan ütleb:

      Klassikaraadio meeldivale kollektiivile pole küll mingit põhjust kurje kirju kirjutada. Ma’i saa hetkel siin siseinfoga laiata, ütlen vaid niipalju, et Klassikaraadio ega tema juhid pole tõesti milleski süüdi, nemad annavad oma parima.

      Tõlkimisega saan ikka hakkama, kui ma oskaks neid tõlkeid kuskilt otsida.

  9. notsu ütleb:

    Tõlkebürood ajavad praegu igalt poolt inimesi kokku, kes oleks nõus tööd tegema. Okei, osa tööde peale on vaja kõrghariduse paberit, aga kui keegi võtaks kõrgharidusega tõlkijate käest needki tööd ära, mille tellijatel nii formaalseid nõudmisi ei ole, oleks juba kergem. Praegu tundub asi nii hull olevat, et mulle topitakse juba inglise keelt. Tartu suure rampsi tööpakkumiste stendil on igatahes vähemalt kolm tõlkepüree tööpakkumiskuulutust üleval, kas Tallinna stendidel siis ei ole?

  10. Helen ütleb:

    Pedagoogidel on ka suhteliselt avar tööpõld, proovi käppa. Suures hädas võetakse ka kvalifikatsioonita inimesi tähtajalise lepinguga tööle.

  11. nipi ütleb:

    Paldiskis vist napib ka eestikeelseid õpse. Eestimeelseid vist ka.

    • Punane Hanrahan ütleb:

      No Eesti gümnaasium funkab seal, et pole asigi. Aga õpetajatööga on mul palju hädu:
      1)See pole amet, mida poole kohaga ajakirjanikutöö kõrvalt teha.
      2)Ma’i saa õpetajana lihtsalt hakkama. Olen proovinud, tean täiesti oma kogemusest. Ma’i saavuta klassi üle kontrolli, ei suuda õpilasi end kuulama panna. No pole mul annet selle ameti peale, ei ole noh:)

Lisa kommentaar

