Minu puhkus läks suures osas aia taha, sest enamiku ajast vedelesin diivanil, kahtlased pisted südames & jõuetus kehas. 3 puhkuse viimast päeva sai ka ilma hakkama. Nüüd, kus jälle tööl olen, pole tervisel häda justkui midagi. Sellest moraal: puhata’i tohi. (Ärge kartke, viimast lauset ma väga tõsiselt ei võta). Aga eks ma võtnud igaks juhuks arstile numbri & nagu ikka, jõudsin arsti juurde siis, kui mingeid akuutseid haigustunnuseid enam polnud.

Noja selgus siis, et olemasoleva info põhjal ei saa arst midagi otsustada, sest missa ikka enam otsustad, kuigi parasjagu kuskil ei pista ega miski ei kosta. Kuulamise põhjal oli süda xas & noh nii. Palus EKG teha & vere anda ning siis naasta. Arvas aga, et südamel, rajakal, endal pole häda midagi, et probleem on veresuhkrus või kolesteroolis. Homme koidab siis see suurepärane päev mida viimsena näen, hukule vastu ma kohtusse läen, siiski hirmuta tulen ma siia, Kõik, mis tegin su pärast Maria! – ptüi, nüüd läks vähe puusse, nii hull see asi ka veel pole. Noh, koidab see päev, mil pean arstile naasma. Ning tean juba ette, et arst ütleb, kuidas minu elus algab aega, kus ma:
a)ei söö, ei joo, ei suitseta
b)need, kes teavad, kuidas see stroof edasi läheb, need teavad neid tegevusi, mida ma siis veel ei tee.

Aga kui tõeliselt hea & maitsva toidu nautimine ning kõhu täissöömine ära keelatakse, siis polegi nagu enam sügavat mõtet edasi elada või nii kuidagi. Hull on ka see, et tühja kõhuga olen ma paha, tige & kuri inimene, äärmiselt närviline, ütlen kõigile halvasti. Täiesti talumatu tüüp. & nii ongi. Ainus ravim selle vastu on kõht täis süüa. Kuid kui seda enam ei lubata, siis ma muutun ju asotsiaalseks järelikult, selle sõna otseses tähenduses (sootsiumile sobimatuks, väljaspool sootsiumit olevaks). Kusjuures, täiskõhutunnet tekitab ainult see toit, mis sisaldab rasva, rasvavaba toit täiskõhutunnet ei tekitagi st. närvilisus ei lähe iial üle.

Ning kui kogu selle tühja kõhuga elamise peale ei tohi enam napsu ka võtta, no siis on ikka täitsa pael:(

Aga olgu. Veendunud epikuurlasena annan endale ju tglt. aru, et naudinguid, mille nimel elada tasub, jääb alles veel küllaga. Mistahes muusika kuulamist ei keela mulle ju keegi ning tippdisainit või muidu ilusast veiniklaasist võib juua ka puhast kaevuvett. Probleemid näljast tingit tigeduse ning eriti vastiku käitumisega kaasinimeste suhtes muidugi jäävad (inimesed, kes mind tühja kõhuga näinud on, teavad kui kohutavalt vastik, torkav & tige ma selles seisundis olen ning neid inimesi on ka selle kajami lugejate hulgas). Lisandub veel see, et ilma kofeiini või mingi muu stimulaatorita ei ärka ma xalikult üles, seega olen ma tige, torkav, uimane & unine inimene. Praktilised probl-d, millele ma mingeid lahendusi ei näe. Kuid jah, kui need kõrvale jätta, siis saan ma aru, et asju, mille nimel elada tasub, siiski pisut on. Küllap ma elan edasi.

Aga hirm on mul hoopis selle ees, et kuivõrd ma endale enam paljusid naudinguid lubada’i tohi, võin ma hakata end pühaks & õigeks pidama. Selliseks, kelle silmad on lahti läinud & kes on näinud Tõde. Ehk siis – minust saab tüüpiline puritaan, tüüpiline “roosa kampsun”. Ning ma’i tea, kuidas sellest saatusest hoiduda:(

See on inimlikult ju nii lihtne tulema – hoiak, et kui mulle on miski keelat (rangelt võttes isegi mitte keelat, vaid mittesoovitatav – võin vabalt edasi elada nagu seni, ainult et kannatada mingite haigushoogude käes & ka surra kiirest), siis olgu see keelat kõigile. Et kui mina ei tohi oma tervise huves süüa liha, tarvitada suhkrut, juua kohvi jne., siis keelatagu need kogu maailmale! Põhjendusi, miks seda peaks tegema, leiab palju & kergesti ning mis kõige hullem – leidub vaimseid põhjendusi! Siis hakkan mina ringi käima toppides oma nina IIte inimeste ellu, manades neile kaela halba karmat & 1000deid karistusi. Hakkan vastu vaidlema nende õigusele oma elu üle ise otsustada. Lõpetangi sellises jälkuses, kus väidan taolisi rõvedusi, nagu et 1ikisikul polegi mingit sõnaõigust, 1ikisik ei loe midagi, ainult mingil kollektiivil, kogukonnal olgu õigused, sest nende nimel me elamegi. Minust saab agressiivne new age misjonär, passeist ning kõik muu kole, millele seni vastandun.

Kuidas küll pääseda sesse jubedasse lõksu astumisest? Kuidas säilitada oma liberaalne & salliv hoiak ka siis, kui mulle on mitmed eluliselt olulised head asjad keelat, aga IIle endiselt lubad. Kuidas hoida ära “roosade kampsunite” sõjaväega ühinemist? Ehk siis: kuidas teha endale selgeks, et kui mulle on mingid asjad ebasoovitavad, ei tähenda see, nagu tuleks nende vastu üldisele ristisõjale asuda, selleks, et enda ellu tekkinud tühja kohta täita & oma eksistentsile sisu anda?
AhsooJuba leidsin lohutava tõiga – mulle jääb ju kaunis võimalus seltskonnas purukaine peaga vdta, kuidas kõik ümberringi täis jäävad ning mis nad siis teevad. See on lõbus väljavaade & pädev argument “roosaks kampsuniks” mittesaamise vastu:)

About Punane Hanrahan

Punane Hanrahan on legendaarne iiri laulik, kelle kõrgemad jõud mõistsid kõlkuma kahe ilma vahele, sest ta ei saanud hakkama talle määratud ülesandega. Nõnda ma kõigungi enamasti ikka rohkem, kui kahe ilma vahel:) Olen tüüpiline heaoluühiskonna laps, kelletaolisi näikse Eestis tegelikult vähe olevat (vähemalt eestlased ise armastavad nõnda uskuda). Väljaspool heaoluühiskonda pole must midagi, seega ma suren koos heaoluühiskonnaga. See aeg pole enam kaugel. This is the end, my friend, the end.

7 responses »

  1. wildikas ütleb:

    Oma kogemustest võin öelda, et kainena purjus inimeste vahtimine ammendab end äärmiselt kiiresti ega ole paari korra järel mingi fun. Lõppeb hoopis sellega, et jätad paari-kolme, max viie korra järel üldse seltskonda minemata.

    Ma olen vist nii palju primaat ja loom, et kui mul keelatakski lõplikult ära söömine, joomine, suitsetamine ja kõik muu, mis on ainsad varnast võtta lohutavad ja mingitki naudingut pakkuvad asjad, siis ma küll kaua elada ei viitsiks. Ehk siis … elaks vanamoodi edasi, oma elu osas kvaliteet ikka eelkõige, kvaniteet pistke omale sinnasamusesse. Või ostke ära – vahetan kolme peekonisea ja vaadi rummi vastu.

    • Punane Hanrahan ütleb:

      No vot, mul on neid asju õnneks rohkem: kunst, muusika, leidub ka veel mitmeid kehalisi naudinguid, mida ehk ära’i keelata, nagu näiteks mullivann kasvõi. Aga samas on need kõik ka heaks põhjenduseks, miks siiski mitte “roosaks kampsuniks” hakata.

      Eks see ole mulje väljakutse ka: pmtline hedonist-epikuurlane peab ju olema suuteline vahendama ühed kehalis-meelelised naudingud II samaväärsete vastu. Vastasel xal ei jää mul üle muud, kui endale ausalt tunnistada, et ma olen feil:)

      • wildikas ütleb:

        Et naudid tühja kõhuga, oled rõõmus ja rahul?

        Mina nii ei oska, rooman täitsa vanamoodsalt mööda Maslow püramiidi, ühtegi astet vahele jätmata.

        • Punane Hanrahan ütleb:

          Nojah, ma ka kahtlen võimaluses tühja kõhuga nautida, aga vähemalt on see 1 põhjendusist, miks ennast mitte kohe maha tappa või samas vaimus jätkata. Maslow’ püramiid ei jookse mulgi mööda külgi maha, paraku.

  2. soileen ütleb:

    Pakun, et roosakampsunlus on suhtumine, mis ei olene välistest tingimustest. Nii et kui tahab olla roosa, siis ei takista vallid, ei takista kraav… ja kui ei taha, siis ei roostu (st roosa seestumine) ka näljase ja naudingudieedil olevana😛🙂

    Iseasi, kui oleks näiteks soov olla antiroosa liikumise algataja ning siis pikkamööda muutuda sallimatuks antiroosaks suureks ainutõdeteadvaks guruks😀

  3. nodsu ütleb:

    Kle, esiteks ei puutu Maslow püramiid üldse sellesse, kui tuleb mingil perioodil valida, mida sööd, mis on nagunii luksus. Ja teiseks ei tähenda leebema kolesteroolilaksu ja veresuhkrulainetustega dieet tingimata halba ja maitsetut sööki. Vahemereline söögisedel on jumala maitsev.

  4. nodsu ütleb:

    (või no ma ise vähemalt võiks kerge südamega lihast loobuda, kui ma saaks endale kogu aja kalu, kaheksajalgu, muid mereande, tomateid ja värki sisse ajada ja selle kõik hea õliga üle kallata)

Lisa kommentaar

