Nii, arsti juuren käidud ning I pauguga tundus küll, et peaks end maha laskma, sest kogu ülejäänud elu hakkab olema näljane & maitsetu, sõna otseses mõttes. Ning veel kohutavalt ebaõiglasel põhjusel: süda ise on xas, kõik ülejäänud parameetrid ka suisa ideaalsed k.a. veresuhkur – ainult halb kolesterool on täiesti laes & vererõhk kipub ka kõrge olema.

Kui fckn kolesteroolist piisas, et keelata mulle:
a)praet & grillit toidud’
b)punane liha
c)suitsetamine (niigi olin ma ju piibusuitsetaja, kes ei suitseta
d)õlu
e)vürtsitet toit – aga selle kohta jätkus mul taipu küsida, et mida “vürtsitet toit” õigupoolest tähendab. Selgus, et kõikvõimalikke pipralisi, igasugu muude asjega võib toite rahus edasi vürtsitada, nii et siin seda hädaohtu pole, et maitsetut s-tta peaks järama hakkama.
f)veel grupp mitmesuguseid elule maitset andvaid asju.

Siis aga mõtlesin järele, et ega minu elu nõnda traagiline nüüd ka’i ole, sest mulle jäävad:
a)keedet & hautet toidud
b)kana & kala, sealh. heeringas:)
c)Vt. piibusuitsetamist & sellega kaasnevat rituaalset tegevust ei asenda küll miski:(
d)võimalus aeg-ajalt veini võtta.
e)kasutada igasugu muid vürtse pipraliste asemel.

Ning saiakeste asemel rohkem pähkleid jms., ka banaane, oliive nõrkemiseni jms. Ehk siis – maitsete puudumisse minu elus ma Ialgu veel surema’i hakka. Ehkki just seda surma ma kõige rohkem kartsin.

Seega jääb ära ka minu astumine roosade kampsunite ridadesse, kõigi vastava mõtteviisi kandjate suureks kurvastuseks:)

Pean taas täpsustama, et roosa kampsuni kui riideeseme vastu pole mul midagi & oleksin koguni väga õnnelik, kui keegi mulle sellise kududa viitsiks:) “Roosa kampsun” siinkohal on siiski ainult teatava mõtteviisi & selle esindajate tähenduses.

About Punane Hanrahan

Punane Hanrahan on legendaarne iiri laulik, kelle kõrgemad jõud mõistsid kõlkuma kahe ilma vahele, sest ta ei saanud hakkama talle määratud ülesandega. Nõnda ma kõigungi enamasti ikka rohkem, kui kahe ilma vahel:) Olen tüüpiline heaoluühiskonna laps, kelletaolisi näikse Eestis tegelikult vähe olevat (vähemalt eestlased ise armastavad nõnda uskuda). Väljaspool heaoluühiskonda pole must midagi, seega ma suren koos heaoluühiskonnaga. See aeg pole enam kaugel. This is the end, my friend, the end.

10 responses »

  1. Tarmo ütles:

    Räägivad, et väike kehaline koormus tapab väikese kolesterooli, annust suurendades suurenevad ka rõõmud. Ja siis veel see testosterooni värk:) Kieslowski filmis Przypadek lõigatakse anatoomialoengus üks täissale lahkunu pikuti pooleks ja vaatepilt keha katvast kolesteroolikihist pani sügavalt mõtlema. Muidugi pani ka film ise mõtlema:) Ega see mõte nüüd sinna roosa-kampsuni radadele ei eksinud? Sest füüsisega jauramine annab jälle õiguse rebida punast liha. Siis on Happy days are back again.

  2. Oop ütles:

    Sain hiljuti umbes samalaadsed juhised. Selle vahega, et arsti nõuandeid on kõigil kombeks ignoreerida, aga kiirabiarstile vastuvaidlemine toovat halba õnne.

    Nyyd võtan sõpradele kylla minnes kaasa pudeli head veini neile ja plaskuga viina endale. Eks sedagi ole hea vaadata, kuidas teised elu naudivad. Ja pealegi pole värskel toidul ju viga midagi, rohkem salateid ja kala ja rohelisi maitsetaimi. Ainult hiinakatest on mõnikord kahju loobuda.

    Tõsi, mõttetegevusele paistab see siiski mõjuvat: misasi on “xas”, ma aru ei saanudki. “Iksas”? “Ristas”? “Korrutusmärkas”? Roosad kampsunid jäid sama segasteks, mul endal on ainult mustad.

    • Punane Hanrahan ütles:

      xas – on “korrutusmärkas”, ehk siis “x” tähendab minu tekstis “kord”.

      Roosa kampsun – teatud liik neopuritaanlikke (peamiselt) tädisid,nende lähema hingeelu kohta saab teavet sisestades selle sõnapaari Ramloffi kajami otsilahtrisse.

  3. notsu ütles:

    Mispidi suitsetamine kolesteroolile mõjub? või mõjub hoopis vererõhule?

    Mis vürtsid kuuluvad pipraliste alla? kas ingver ka või jääb see välja? ja kas ka paprika on selles mõttes pipar?

    Muidu olen ma kuulnud, et küüslauk ja roheline tee aitavad organismil kolesterooli reguleerida, aga minu meditsiiniteadmised on liiga kehvakesed, et öelda, kas see on linnalegend või asjalik jutt.

  4. morgie ütles:

    mis loogika järgi pipralised kolesterooliga ohtlikud on? ämöff? Sool om ohtlik, aga pipralised ja kõik muud vürtsid peaks ju ainevahetust ergutama hoopis?

    neeruprobleemidega jah ei tohi pea üldse mingit maitset endale lubada, aga neid sul ju ei ole või kuidas?

    menüüsoovitusi leiad siit: http://www.kolesterool.net/toituminejaliikumine/toitumine/

    • Punane Hanrahan ütles:

      Ma’i tea, aga kui arst ütleb, et no pipar, siis ma usun teda. Sest et ajal, mil on endale võimalik vabalt arsti valida, olen ma loomulikult kandnud hoolt selle eest, et minu arst ei oleks loll:)

      Küllap tal selleks väiteks siis põhjust oli.

  5. notsu ütles:

    Äkki on need vürtsid vererõhuga seotud hoopis.

  6. Punane Hanrahan ütles:

    Vabalt võib olla. Samas kohvi & teed otse ära’i keelat (ehkki nende joomisest ma loobuda’i suudaks ka, sest vastasel xal ei püsiks ma lihtsalt üldse üleval).

  7. notsu ütles:

    Vbla siis arst arvestas, et kõike ära keelata nagunii ei saa, sest patsient lihtsalt ei kuula sõna, aga vähemalt tuleks riskifaktoreid minimeerida.

Lisa kommentaar

