või et kui praegu ka veel on, on siiski lootust paremusele. Või veel parem oleks, kui te mulle veenvalt ütleksite, et mingeid “tasemeid” polegi olemas, et kõigil inimeste olemuslik seisund kõigil aegel on ikkagi vabaduses ning kõik piirangud vabadusile on lihtsalt olude traagilised kokkulangevused. Aga kui inimkond tõepoolest ongi selline, nagu varstiviidat karikatuuril kujutet, kui ahelaist vabastatud tõepoolest ihkavad ahelaisse tagasi, siis palun – peatage Maakera, ma tahan maha minna. Sellist inimkonda mina’i tellinud:) Inimkonnas, kes ei ihka vabadust, pole mul midagi pihta hakata.

Viimase aja 1 parimaid & mõtlemapanevamaid karikatuure pärineb ajalehest “Eesti Kirik”. Aga selle suurepärase pildi mõju ei pea kindlasti piirduma ainult kristlaskonnaga (kellel on selle valgel muidugi palju üle järele mõelda) vaid siiski meie kõigiga. Sest polariseerumine vabase ihkajaiks ning käsulaudade taganõudjaiks on kahjuks järjest märgatavam ning kahe leeri piirjoongi on raskesti tabatav, kindlasti ei jookse see täpselt mööda poliitiliste või ka kultuuriliste ideoloogiate piire, mis muidugi muudab selguse saamise raskemaks.

Usun, et nii mõndagi mu lugejaist huvitab ka artikkel, mille juures karikatuur on. Järjexne tõsiselt briljantne lahang Jaan Lahe – EELK-i 1 helgeima kui mitte kõige helgema mõtleja – näppude alt. Kirjutis, mis on ühtaegu hoop passeistlikele tagurlasile, kui ka dialoogiahvatlus seltskonnale, kes on küll konservatiivne, kuid sealjuures mitte tagurlik. Aga usun, et kirjutis suuremat osa mu lugejaist ei köida – sest eks tõsiselt vabale ning demokraatlikule ühisk-le olegi omane inimeste jagunemine eri niššide, subkultuuride jms. vahel ning kristlus on ju vaid 1 väike ning suhteliselt nurgatagune nišš. Päriselt demokraatlikus ühisk-s muidugi peaksidki kõik nišid nurgatagused olema ning tervikpilti haarav pilk nägema vaid suurt kirevust. Vaba ühisk. peaks minu ideaalis meenutama lapitekki ning mida väiksemad on lapid ning mida rohkem neid on, seda vabam, inimväärsem & elatavam on ühisk. tervikuna.
AhsooKui juba, siis lingin ka 1le Jaan Lahe paar päeva varasemale väga heale kirjutisele.

Ma olen küll natuke 2evahel neid tekste linken, sest pole ma ju isegi enam ammugi kristlane, miska on kirikuteemail arvamuse avaldamine (mida taoline linkimine kindlasti kujutab) mõneti oma nina toppimine võõraisse asjusse (ehk tegevus, mida ma sugugi ei salli). Samas tunnen ilmselt nostalgilisil põhjusil siiski endiselt huvi kirikus toimuva vastu ning rõõmustan, kui keegi asju sinnapoole nihutab, kuhu need minugi meelest kulgema peaksid.

About Punane Hanrahan

Punane Hanrahan on legendaarne iiri laulik, kelle kõrgemad jõud mõistsid kõlkuma kahe ilma vahele, sest ta ei saanud hakkama talle määratud ülesandega. Nõnda ma kõigungi enamasti ikka rohkem, kui kahe ilma vahel:) Olen tüüpiline heaoluühiskonna laps, kelletaolisi näikse Eestis tegelikult vähe olevat (vähemalt eestlased ise armastavad nõnda uskuda). Väljaspool heaoluühiskonda pole must midagi, seega ma suren koos heaoluühiskonnaga. See aeg pole enam kaugel. This is the end, my friend, the end.

3 responses »

  1. ellom ütleb:

    imeline karikatuur!

  2. wildikas ütleb:

    Minu arvates inimkond ON selline, et vajab kõrgemat jõudu, olgu selleks Jehoova või Stalin või Obama, oleneb asjaoludest.
    Puht maiste kriiside süvenemine tõukab inimesed müstiliste jumalate poole, heaolu maiste kõikvõimalikku õnnistust ja rikkust lubavate pooljumalate poole.

    Inimkond otsib pidepunkti, millest lähtuda ja millele oma maailmakontseptsioon rajada, miks selleks ei saa olla vabadus ja iseolemine – ei tea.

    Aga lühidalt:

  3. zeeta ütleb:

    miks unistatakse vabadusest, ent kui see on käes, tahetakse juhendeid?
    Kuna vabadus veeretab vastutuse koorma vaba- olija enda kaela, siis on palju mugavam elada käskude järgi. kes kamandab, see vastutab! ja kui ta kamandas nii, et asi läx untsu, siis käsu täitja saab rahumeeli syydistada kedagi-midagi muud kui iseennast.

Lisa kommentaar

