Täna oli minu kajamisse jõutud otsifraasiga “olen eurooplane”. Selliseid sõnu on alati meeldiv lugeda, 1kõik siis, mis põhjusil need otsingumootorisse toksit on. Eurooplane olla on uhke & hää!:)

Selle peale meenub kohe jutt, mis pistet Ivari Padari suhu ning mida ohtralt tsiteeriti, kui kuskil Brüsseli linnas eestikeelset juttu kuulda oli:) Mina muidugi käitusin tüüpilise ajakirjanikuna – tegin end lehekioskit uurima vms., et jumalapärast keegi mind ära’i tunneks ning ma saaks selle jutu ilusasti ära kuulata ning kuuldud mõtteid hiljem mõnes loos kasutada. Võõrsil on ju hea, eestlased seal avameelsemad, sest vaevalt nad selle peale tulevad, et sealgi mõni kaasmaalane nende teadmata salakõrva võiks teha:)

Aga jah, seda kuuldud juttu kasutan nüüd hoopis siin. Xan taas, et ma’i tea, mida Ivari Padar päriselt rääkis, sest olen kuulnud vaid erinevaid inimesi Padari jutust rääkivat. Samuti pole mul ähmast aimugi, mis üritusel ta taolist avaldada võis. Aga need mõtted, mis talle omistet on, on lihtsalt sedavõrd õiged, lihtsalt sedavõrd need, mida ise olen xuvalt mõelnud, et ei saa mitte vaiki olla.

Padari suhu pandud jutt siis lühidalt järgmine. Väga palju on öeldud & öeldakse veelgi, et EL on 1 mõttetu raharaiskamise projekt: ebaefektiivne, läbipaistmatu, korruptiivne jms. Et me paneme sinna rohkem, kui tagasi saame jne. Et bürokraatia lokkab, võetakse vastu jaburaid direktiive jms.

Jah, see kõik on tõsi, EL on täpselt niisugune ning võib olla natuke veel hullem. Aga – EL ei ole asi iseeneses, EL on juba ise 1 II asja hind. EL olemasoluga maksame me kinni 1 asja ning kui välja öelda, mis asi see on, on paljud lugejad kindlasti selle eest nõus rõõmuga veel rohkem maksma, kui nad praegu teevad.

Nimelt on EL see hind, mida me maksame rahu eest siin maailmajaos. EL & tema eelkäijad on põhjus, miks juba nõnda kaua pole siinkandis sõdit. Ei, jutt ei ole N-Liidust ega müütilisest “vene ohust”, jah, neil on õigus, kes ütlevad, et nende tglke ohtude vastu aitas & praeguse hüpoteetilise ohu puhul aitab (kasvõi platseeboliku rahustina, kui ohtu ennast tglt. pole) hoopis paremini NATO.

EL päästab meid sõdade eest Euroopa sees. Euroopa Söe & Terase Ühendus loodi selleks, et Saksamaa & Prantsusmaa uuesti karvupidi kokku’i läheks, nagu need 2 saj-id on teinud. Ning tõde on, et poleks nimetet ühendust loodud, oleks need jälle raginal läinud.

Aga muilgi Euroopa riikel on omavahel pidevalt mingit raginat & madinat olnud. Nüüd aga seda madinat ei ole, ega ka tule. Kuni püsib EL, seni püsib Euroopas rahu. Ning selle rahu me maksamegi kinni bürokraatia jms-ga. Aga rahu eest ei ole see kindlasti liiga kõrge hind.

On 2 võimalust: kas Euroopa Liit või isekeskis tülitsev ning aeg-ajalt ka sõdiv Euroopa; Euroopa täis 1IIst vihkavaid rahvusi. Hüpoteesina välja käidud “omavahel sõbralikult & hästi läbi saavate rahvusriikide Euroopa” on kahjuks lihtsalt võimatu nii ajalooliselt, kultuuriliselt kui muilgi põhjusil.

Et taolist on siis Brüsselis väidetavalt kõnelenud Ivari Padar ning Euroopa pealinna eestikeelseis kuluaares on see palju tsiteerimist leidnud (kui isegi mina seal linnas õige lühikest aega viibiden seda juba mitu xa kuulsin:))

See oli vist Leelo (“vist” selles mõttes, et see ei olnud vist Kadri, kes taolise peale tuli), kes vedas tol kaunil õhtutunnil kokku saanud seltskonna (mina, Kadri, Liisi & Leelo ise) vanalinna kõrvale kuhugi tänavale, kus oli tai restoran kinni tai restoranis. Rahvas pidada seda tänavat väga armastama, sest etnorestoranide toidu & joogi hind on reeglina odavam kui muis sedatüüpi söögikohis (Eesti on siinkohal perversselt salapärane erand, kus etnoköögi eest terve varandus su taskust välja üritatakse imeda – see’i ole euroopalik praktika, tulge maa peale etnosöögikohtade pidajad). Seda oli ka näha, sest rahvapuuduse all kõrtsid ei kannatanud – nagu need selles Euroopa osas muidugi reeglina’i tee. Palju seal tai sööke söödi, on iseküs., sest peamiselt nägin kelnereid ringi lendamas ohtre mojitokannega. Mojito on vist Brüsselis hooaja moejook, sest muuga võrreldes tarvitati seda seal tõesti ülekaalukalt palju.

Kui olime ise kuhugi kõrtsi maha istunud & tellinud kes maasikamahla, kes õlut (vahelduseks üldisele mojitomaaniale:)) tuli jutuks ka, et kus Brüsseli eestlased koos käivad. “Kohalikud” Kadri & Leelo isikus teadsid rääkida, et ega’i käigi kuskil, puudub selline traditsioon. Oma suureks hämmastuseks avastasin aga tihtipeale mõne eestlase seltsamalt tänavalt, kui ma sinna järgmisel päeval mitmeid xi uuesti läbi jalutasin. & kunagi polnud avastatu 1i, vaid ikka koos veel mõne eestlasega (tänu millele ma selle üldse avastasin ju:)). Nii et – Brüsseli eestlased käivad koos tai restoranide tänaval vanalinna kõrval:) Igatahes kuulsin pealt õige mitut eestikeelset poliitilist salajuttu ning oli mida tükiks ajaks kõrva taha panna;)

Brüsseli vanalinnaga on aga nii, et see meenutab mulle väga tugevasti Riiat. Ma’i teagi, miks just. Raekoja plats mitte, sest see on väga barokk ning nii nõretavat barokki Riiast ei leia. Aga ülejäänud vanalinn seal ümber mõjus mulle kuidagi igati riiapäraselt. Et hakkasid juba tänavasiltelt “straatide” & “ruede” asemel “ielat” otsima:)

About Punane Hanrahan

Punane Hanrahan on legendaarne iiri laulik, kelle kõrgemad jõud mõistsid kõlkuma kahe ilma vahele, sest ta ei saanud hakkama talle määratud ülesandega. Nõnda ma kõigungi enamasti ikka rohkem, kui kahe ilma vahel:) Olen tüüpiline heaoluühiskonna laps, kelletaolisi näikse Eestis tegelikult vähe olevat (vähemalt eestlased ise armastavad nõnda uskuda). Väljaspool heaoluühiskonda pole must midagi, seega ma suren koos heaoluühiskonnaga. See aeg pole enam kaugel. This is the end, my friend, the end.

2 responses »

  1. Oudekki ütleb:

    Ainult, et mul on seesugune tunne, et mida enam edasi, seda rohkem on EL valitsetud suurfirmade poolt, et elanikul võimalus seda mõjutada kaob kuhugi olematusse – ning sellest kardetavasti hakkavad kasvama mingid uued vägivallaohud… Reformi see Liit vajaks hädasti.

    Ka mina olen eurooplane.

  2. wildikas ütleb:

    Tundkem end rahulikult, kuni on kuulda lurinat – Saksamaa (natuke ka Prantsusmaa) imevad oma doonoreid tühjaks, mis muutub järjest keerulisemaks, sest enam ei õnnestu imeda rohkem kui välja lekib. Kui vaikus saabub, tuleb krimblid paranoialainetele häälestada.

Lisa kommentaar

