FB soovitab mul täna mõelda talvest. Õige ka, talvest tulebki keset suve mõelda. & suvest keset talve jne. Fantaasiavaesed inimesed mõtlevad muidugi IIiti:) Enamasti on Eesti suvi mulle liiga külm & siis ma fantaseerin ise Eesti suve mõne II piirkonna kevadeks või sügiseks, siis on hea mõelda, et suvi on veel ees või alles möödunud. Tänavu sellist probleemi õnneks pole. Aga viimane talv oli minu jaoks selgelt liiga külm & liiga lumerohke. Paraku’i ole Eestimaa talve võimalik millekski muuks ümber mõelda:(

Selle viimase talvega, mis oli minu jaoks sama kohutav, nagu 100de inimeste jaoks tundub olevat praegune Eestimaa suvi, sain ma aru, et minu ideaalne talv on Eestimaa sügis:) Seda olen teinud muidugi varemgi, et mõelnud meie sügise enda jaoks talveks (nojah, eriti kui arvestada, et pool suve mõtlesin sügiseks:)) ning suurema osa kevadest samuti talveks. Aga see päris talv – see on muidugi õudus, mida raske millekski muuks mõelda. Kuid et varasügis on minu lemmika-aeg, siis paradoksaalsel kombel, minu fantaasiaid arvestaden, on mu lemmika-aeg talv:) Aga mitte ehtne Eestimaa talv, vaid see, millisena mina talve ette kujutan & millist talve tahan.

Õnneks oli enne möödunud jõletalve õige mitme a. jooksul minu jaoks tglt. peaaegu ideaalilähedane talv. Mäletan 1 jõululaupäeva hommikut, mil Katiga Paldiski Peetrimägedesse (needsamad, mida ka Muulamägiks hüütakse, ehkki peaksid tglt. Muulimäed olema, sest vastavaid sadamaehitisi on meie linnas sajandeid olnud, aga hobuse & eesli ristsugutist vist mitte iialgi) jalutama läksime. Oli umbes 5 kraadi sooja, rohi oli hästi, lausa hämmastavalt roheline, taevas säras talvepäike, juba pruunikstõmbunud lehed kahisesid jalge all. Ideaalne jõululaupäev.

Ei ole mul tglt. midagi ka lume vastu, aga seda olgu pigem vähe kui palju. Meeldiv vahemik on õrnast kirmetisest parajate hangini, mis pakuvad esteetilist vaadet nin võimaldavad suusatamist-kelgutamist, jäädes sealjuures siiski kaugele maha möödunudtalvisest õudusest. Ning kindlasti ei peaks lund olema talv läbi – parem on kui harva saab. Temp. ei tohiks mingil juhul langeda 5 külmakraadist allapoole.

Sellinegi talv võiks kätte jõuda kõige varem dets. alguses ning olla läbi valentinipäevaks. Valentinipäevast alates peaks siiski oma õigusisse astuma varakevad ning märts peaks juba nägema välja selline, nagu enamasti näeb Eestis välja mai.

Olen ka avastanud, et talvine pimedus mind ei häiri ega depresseeri, kui ilmad on suhteliselt soojad. Pimedus & külm koos masendavad st. peamiselt masendabki külm. Mäletan taas 1 plusskraadega talveõhtut Keila ujula lähedal, kui ma just mõtlesin, kui mõnus & turvaline võib olla Eestimaine pimedus 1 niiskevõitu õhtul. Ses osas olen ma just viimaseil a-il väga tugevasti muutunud, sest kunagi masendas pimedus mind väga põhjalikult. Olen oma kajameiski veel taolist kurtnud. Aga viimaseil a-il enam üldsegi mitte. Kunagine a. halvim kuu – november – muutub järjest meeldivamaks mu jaoks & järjest rohkem avastan ilu ka novembris. Seega mitte pimedus ei ole Eestimaa talves mulle probl-ks ning ma’i vaja lund pimeduse tõrjumiseks.

Soe talv on hea ka sellepoolest, et kui just vihma’i lödista, võimaldab see pikki jalutuskäike ning üldse õuesviibimist. Külmal talvel konutan paratamatult rohkesti toas, milline tegevus on iseenesest depresseeriv. Selle vastu aitaks ohter seltsielu, paraku pole taoliseks tihtipeale raha ega muid võimalusi.

Talve jääb minu jaoks ka a. 1 olulisimaid pühi – jõulud. Küünlapäeva ma enam talvepühaks ei pea, vaid loodan sõrmi risti hoides, et ehk on see, milleks wicca seda peab, nimelt I kevadpüha. Enamasti Eestimaal ei ole. Aga kevadepüüdmise tunne on juba nii tugevasti sees, et mitte’i taha talve olevat tunnistada, nõnda’i saa ka küünlapäeva talvepühana tunnistada:) Vastlast rääkimata.

Mõtlesin just eile õhtul, kuidas Eestit peetakse asjatult väga pimedaks paigaks. Tõsist pimedust on siinkandis ju ainult 3 kuul a-s: novembris, detsembris & jaanuaris. Oktoober & veebruar ajavad juba asja ära:) aga märtsi algusest septembri lõpuni on ülemvalitsejaks siiski valgus.

Kindlasti jätkan ka talveteemat, kui FB tahab, aga mida öelda siia lõppu kiiresti, paari märksõnaga veel: oranž värv, kaneelilõhn, pintsakud & ülikonnad, teatri- & kontserdisaalid, tuli kaminas, ahjusuitsu spetsiifiline lõhn mõningail tänavail, ujulad & soome saunad. Paljugi jäi ütlemata, nagu lubat, jätkan sellega järgmisel xal:)

About Punane Hanrahan

Punane Hanrahan on legendaarne iiri laulik, kelle kõrgemad jõud mõistsid kõlkuma kahe ilma vahele, sest ta ei saanud hakkama talle määratud ülesandega. Nõnda ma kõigungi enamasti ikka rohkem, kui kahe ilma vahel:) Olen tüüpiline heaoluühiskonna laps, kelletaolisi näikse Eestis tegelikult vähe olevat (vähemalt eestlased ise armastavad nõnda uskuda). Väljaspool heaoluühiskonda pole must midagi, seega ma suren koos heaoluühiskonnaga. See aeg pole enam kaugel. This is the end, my friend, the end.

Lisa kommentaar

