Täna mängin teile lugusid esinejailt M.I.A., Dire Straits & Avril Lavigne ning pajatan nende kohta mõnevõrra juttu ka kõrvale.

Sri Lanka päritolu & tamili rahvusest UK räpparit M.I.A. poleks ma ehk kunagi avastanudki, kui mu kätte poleks sattunud 1 Soome alt.muusikalehe a-lõpunr. Nagu sellisile nr-le tavapärane, esitasid ka seal valit kriitikud oma hinnangu möödunud a. parimaile plaatele. Ning keegi oli siis märkinud oma mööduva a. lemmikplaadiks M.I.A. – Kala. Hakkasin kohe otsima, et millega siis tegu ning armusin selle artisti muusikasse väga kiiresti:) Seda hämmastavam on mu endagi jaoks, et nimetet plaadi, koos M.I.A kogu diskograafiaga ehk siis veel 2 plaadiga:) ostsin endale emusicust alles möödunud nädalal. M.I.A. tuntum lugu on muidugi “Paper Planes”, mis muusikaliselt põhineb peamiselt UK ikoonilise punkbändi The Clash pala “Straight To Hell” (1979. a. plaadilt “London Calling”) sämplimisel. The Clashi pala ma siia’i pane, sest ehkki sellelt kollektiivilt on minu absoluutseid lemmiklugusid küll, siis “Straight To Hell” nende hulka’i kuulu. Küll aga kuulub “Paper Planes”, sest see on tõesti väga tugev lugu nii muusikalt kui sõnult:

On mõned esinejad, kelle kogu looming täies koosseisus minu absoluutsete lemmikute hulka kuulub & on neid, kellel päris kogu looming ei kuulu, aga suurem osa küll. Viimaste hulka kuulub ka üsna sirgjoonelist, aga stiililiselt küllaltki raskesti määrateldavat (kriitikud on sellega seniajani hädas) rocki mänginud UK kollektiiv Dire Straits. Täna mängin neilt nende I singliloo, mis peagi ka kuulsaks lööklauluks sai, “Sultans of Swing”:

Ning lõpetuseks Avril Lavigne “Girlfriend”. On minu absoluutne lemmiklugu eeskätt seepärast, et läheneb minu jaoks punkpopi ideaalile, noh sellele punkpopi etalonile, mis kuskil Louvre’i muuseumi keldris kahtlemata olemas on:) & muidugi naisvokaal, sest minu seisukoht on, et naisvokaal tuleb rockmuusikas pea alati kasuks. Tglt. mind häirib selle loo sõnum, mis minu eetiliste vdte seisukohalt on pehmelt öeldes kummaline. Veel enam häirib videolõigu räme & täiesti põhjendamatu vägivaldsus. Aga need põhjused ei võta veel seda lugu minu absoluutsete lemmikute nimekirjast maha:

About Punane Hanrahan

Punane Hanrahan on legendaarne iiri laulik, kelle kõrgemad jõud mõistsid kõlkuma kahe ilma vahele, sest ta ei saanud hakkama talle määratud ülesandega. Nõnda ma kõigungi enamasti ikka rohkem, kui kahe ilma vahel:) Olen tüüpiline heaoluühiskonna laps, kelletaolisi näikse Eestis tegelikult vähe olevat (vähemalt eestlased ise armastavad nõnda uskuda). Väljaspool heaoluühiskonda pole must midagi, seega ma suren koos heaoluühiskonnaga. See aeg pole enam kaugel. This is the end, my friend, the end.

Lisa kommentaar

