Veel enne sissejuhatust kõige olulisem hajamõte. Olen endiselt valmis kuulama ära, hoidma kätt, keetma teed, andma nõu, laskma rääkida, pidama enda teada jne., aga paraku tuleb neil, kes seda kõike minult ehk soovivad, sedaxa tulla Sadamalinna, sest paraku ma lihtsalt ei sattu lähiajal suuremat Tlna. Võiks ju tulla ekstra kätt hoidma neil, kel vaja, aga pidage mind nüüd isekaks või kelleks iganes – meie Paldiski korter on käehoidmiseks ideaalne paik, andes hoitavale veel võimaluse oma alalisest keskkonnast irduda. Miks vahetada seda paika mõne II vastu. Aga jah, et kui kellelgi tekkib see küsimus, et “kuhu Arni on kadunud?”, siis vat kadunud ei ole ma tõesti mitte kuhugi, täiesti kättesaadav:) Lihtsalt – seexsete puhkusenädalate ajal suht paikne paraku.

Sissejuhatuse asemel niipalju, et ennäe, kallid lugejad on andnud mulle täiesti ohtralt aegumatuid kirjutamisteemaid, aga mina siin jahun hoopis hajamõtteid. Õnneks see nii ei jää:) Katsun end edaspidi taas parandada ning ikka kontseptuaalsemate sissekannete juurde tagasi pöörduda. Sest nagu Härms on öelnud (mitte küll täpselt selles sõnastuses), kõik mis praeguses maailmas üldse on oluline, on kontseptuaalne ning mis ei ole kontseptuaalne, see’i ole ka oluline. & ma olen siinkohal temaga abs. nõus, väga hästi on sõnastet see mõte, mida ma isegi ammu olen sõnastada tahtnud. Ma ise olen selle enamasti sõnastanud sedapidi, et “kõik, mis on “lihtsalt niisama” on ebaoluline”, aga see pole hea sõnastus, sest siin nõuaks “lihtsalt niisama” pikka lahtikirjutamist.

Püsilugeja võib nüüd ju imestunult küsida, et kuidas nüüd siis Arni, kes ju’i usu maailmal mitte mingit mõtet olevat ega sinnapoolegi. Et kuidas nüüd siis tema leiab ainult kontseptuaalse olulise ning mittekontseptuaalse ebaolulise olevat?

Aga jah, elul mingit mõtet pole, maailmal kah mitte, universumil ammugi ning eesmärkest ei tasu üldse rääkida – mida pole, seda pole. Kuid see’i tee mu jaoks tühjaks neid kontseptsioone, mida me ise oma eluile, tsivilisatsioonile, kultuurile, kunstile jne. anname. Pigem vastupidi. & nõnda tulebki minu jaoks, et “lihtsalt elat elu”= “tühine elu”, “lihtsalt olemasolevad asjad”=”tühised asjad” jne. Ehk siin on kohane hoopis Ramloffi tsiteerida:
“Inimene peab aga olema võimalikult rafineeritud ja komplitseeritud”.

Just, selline peab inimene olema & seega olgu kogu tema tegevus rangelt kontseptuaalne. Pole vaja “lihtsaid inimesi”. Või noh, tglt on vaja, kui ma järele mõtlen. Sest kui “lihtsaid inimesi” pole, kes siis peldiku ära puhastaks? No võib muidugi ka olla väga komplitseerit hinge- & vaimueluga inimesi, kes tunnevad oma sügavaimat kutsumust just peldiku puhastamist (ning kui me ise saaksime üle klassivahede tegemisest ning teatavate elukutsete esindajate automaatsest halvustamisest, oleks neid ehk veel rohkem), kuid ma kardan et siiski suhteliselt vähe. Mul on tunne, et (ilma igasuguse halvustamiseta) peldikut puhastama jne. lähevad peamiselt siiski “lihtsad” ehk primitiivse mõtteilma ning lauaga löödud vaimueluga indiviidid, kelle jaoks maailm on ebameeldivalt lihtne jne. & nagu ütlesin, see on OK. Neil inimesil on vaja kohast tööd & meil, komplitseerit & rafineerit indiviidel on vaja kedagi, kes sellised tööd ära teeks.

Aga isiklikult mind jah, on paraku ära tüüdanud kõik, mis kuidagi “lihtsalt on”, millel ei ole taga keerukat kontseptsiooni ning tõepoolest – kultuuri seisukohalt on kõik, mis pole kontseptuaalne, siiski ebaoluline. Ka suur osa kontseptuaalsest on ebaoluline, kuid kõik see vähene, mis lõpuks oluline on, on kontseptuaalne. Eriti on see nii moodsas kunstis, aga loomulikult ka mujal kultuuris. Enesestmõistetavalt:)

Nädalavahetusel oli üsna kole kogemus, kui istusin talumaja ees pingil & kaesin suvist ennelõunat, siis möödus minust tervisejooksja & ütles mulle “hommikust”. Vastasin loomulikult tema tervitusele, aga hirmus oli see küll – võhivõõrad inimesed tervitavad. Naljakaks teeb situatsiooni see, et nagu hiljem teada sain, polnud temagi ses asulas kohalik elanik, vaid linnast küllasõitnu nagu ma isegi. Aga seda hullem – kõrvalisis paigus kipub kontaktiloome siiski ohtlikult lihtsaks kujunema. See’i ole meeldiv. Või ehk – kui 2 või enam linlast mõnes maakohas kokku saavad (näit. neil on seal suvilad vms.), siis nad ehk suudavad oma suhtluse hoida täiesti pealiskaudsel tasemel, ilma et sealt mingit tõsisemat suhtlust üldse tulekski. Siis jäävad ära ka need vältimatud halvad tagajärjed, mis puhtgeograafilisest koosviibimisest tingit suhtlemisel enamasti on.

Kuid jah – kui ikka võõrad inimesed tänaval tere hakkavad ütlema, siis on aeg põgeneda:) Põgenemiseks polnud küll põhjust, sest minu visiit harjumuspärasest väljapoole oligi plaanit kestma ainult 2 päeva ning nüüd olen ma juba mõnda aega oma turvalises Paldiski korteris tagasi.

Elu tsitadellis. Elu peabki olema tsitadellis, sest elu väljapool tsitadelli on siiski liiga ohtlik & seda pole mina tellinud:)

About Punane Hanrahan

Punane Hanrahan on legendaarne iiri laulik, kelle kõrgemad jõud mõistsid kõlkuma kahe ilma vahele, sest ta ei saanud hakkama talle määratud ülesandega. Nõnda ma kõigungi enamasti ikka rohkem, kui kahe ilma vahel:) Olen tüüpiline heaoluühiskonna laps, kelletaolisi näikse Eestis tegelikult vähe olevat (vähemalt eestlased ise armastavad nõnda uskuda). Väljaspool heaoluühiskonda pole must midagi, seega ma suren koos heaoluühiskonnaga. See aeg pole enam kaugel. This is the end, my friend, the end.

7 responses »

  1. Gerly Meister ütleb:

    😀 Oi mulle meeldivad su postitused:D Põhiliselt sellepärast ,et peab aju tööle panema, et üldse midagi aru saada😀 Sõnaraamat ka kõrvale ja😄 Mina ,kes ma oma aju igapäevaselt eriti kasutada ei viitsi(Milleks kulutada?) pean leidma vahel miskit mis seda tegema sunnib :DTänks .

  2. taliesintoomas ütleb:

    Noh, ma saan aru, et tegu on hirmuga tuleviku ees ja üleüldise paranoiaga, aga mu arust on “Hommikust” enam-vähem nii pinnapealne, kui jutt võhivõõraste vahel üldse olla saab. Läheb ehk pigem viisakuse ehk rituaali alla, kus pole üleüldse oluline võõraga tuttavaks saada, vaid lihtsalt üteldakse “Tervist”, sest komme on sihuke.

  3. lagrits ütleb:

    Paadunud urbanist ei ole Saksmaal-Luksemburgis vist üleliia palju külavaheteedel käinud? Enamik inimesi teretab formaalselt ja mitte ainult maal, vaid ka rahvavaesematel linnatänavatel (kus teretatavad on veel hoomatavad), sh pealinnas Luxembourgis. Nii et ära siis ehmata, kui nad muudkui “moieeeeen!” ja “moieeeeen”, vahel kahjuks ka “bonžuur” hõikavad, ega nad sinuga lähemalt suhelda kavatse, kaugel sellest🙂
    Aga peldikut võib puhastama sattuma ka suur kunstnik, kui tema kunst parasjagu ei müü.

  4. zeeta ütleb:

    kontseptuaalne aspekt : justkui Vesipruul olex Tatikale esinenud …Aga on vast peenutsejad meil siin – ise ei saa omi peldikuid kasitud!😀
    Seni, kuni kõik on keeruline ehk siis komplitseerit, on see 1 segapuderlus. Lihtsuses on geniaalsus … , seevastu kõikse komplitseeritumad on meitel (sund)ravile suunatud.

  5. zeeta ütleb:

    linnuturul enamus papagoisid tervitavad võõraid …. (või, isiklikumax minnes, saadavad prse)
    * tutvatelt kysitaxe, kuidas sa hästi elad ja kelle taskus su käsi käib. sina muidugi seletad&seletad, st lood kontseptsioone. sellex jo inime rääkima hakkaski. et hämada.😉

  6. Punane Hanrahan ütleb:

    Zeeta – kõik geniaalne on tglt selline keeruline, mis Ipilgul vdtes tundub petlikult lihtne:)

    Lagrits – Pean häbiga tunnistama, et pole Luxembourgis seni veel üldse käinud. Tuleb see piinlik viga kiiresti parandada.

    Aga jah, peldikut puhastama võivad sattuda suured kunstnikud, luuletajad, heliloojad jne. Küs. on rohkem tahtluses & sobivuses. Enamasti teevad eelnimetatud seda tööd ju häda sunnil (nagu isegi mainisid) ning isegi kui see töö neile meeldima peaks, siis ande raiskamine on see ikkagi.

  7. nodsu ütleb:

    Lihtsama ehitusega peldiku puhastamisega saavad hakkama ka keerulise mõtteviisiga inimesed ja kontseptuaalsus pole välistatud. Õigemini tajun ma oma majapidamise peldiku puhastamist ideoloogilise teona, nagu ka oma sokkide nõelumist või öösärgi lappimist.

Lisa kommentaar

