Meem ringleb juba õige mitmes kohas, sestap ei oskagi ma öelda, et ma selle nüüd niiväga kuskilt üles korjanud oleks. No ütleme siis näiteks siit:

1. Kas sulle meeldivad jõulud? Kui ei, siis miks? Kui jah, siis miks?

Jõulud on minu jaoks eeskätt religioosne püha – Sol Invictus, Päikese taassünni püha, kui pühitsetakse valguse võitu pimeduse üle. Valguse võit mulle meeldib – ehkki mul pole otseselt midagi pimeduse vastu, saab seda talvel mingil hetkel minu jaoks siiski liiga palju ning on hea mõelda, et ratas ka IIpidi käima pööratakse. Huvitaval kombel, kui on käes jõulude vastandpüha – jaanipäev – siis ma’i tunne, et mul valgusest siiber oleks saanud:) Jõulud on Päikese taassünd ning veel ägedam valgusepüha – küünlapäev – siis kinnitab seda taassündimise tõika veel ägedama valgusega.

2. Sinu ideaalsed jõulud? Kuidas ja kellega koos tahaksid seda veeta?
Tahaks pidada ära päevakohase religioosse rituaali ning siis istuda maha sööma & jooma. Teatavasti langes Rooma usundi 1 pööraseimaid pühi – saturnaaliad – ka just aega, mis praegu jõuluaeg on. Ses mõttes on jõuluõhtul igatahes mõtet kõvasti süüa-juua & lõbus olla, nõnda on saturnaaliad küll oluliselt rahunenud kujul, aga siiski meie ajani välja kandunud:) Muidugi peab olema ka piisavalt igasugust jõuludekoori & kitši, ehkki see niiväga kitš polegi, sest igal pealtnäha suvalisel iluasjal on tglt. sügav sümboolne tähendus.

3.Milline on su esimene jõulumälestus?

Pärineb ajast, mil ma päris pisike tatikas olin ning koos vanemaiga Mustamäel elasin. Oli jõulukuuse ülespanek, vanemad kurtsid, et keskküttega korteris kuivab kuusk kergesti ära & hakkab pudenema. Kuusejalg oli vist kuhugi kadunud, siis ei ulatunud kuusetüvi veepurgini jms.🙂

4. Kas sa kartsid lapsena jõuluvana?
Ei kartnud. Põnev tegelane oli:)

5. Parim jõulumälestus?
Ei mäleta mitte, milline see parim oli. Jõulud ongi lihtsalt 1 väga tore aeg olnud mu jaoks alati, kõik mälestused üsna head:)

6. Lemmikjõulutoit?

Lind, suur lind:) Või siis karpkala. Piparkoogid maitsevad ka, aga siis peavad ikka õiged piparkoogid olema, mitte sellised lastekad, mis meil müügil. Piparkook olgu vürtse nii paksult täis, et suu õhetama võtab!:) Just lapsepõlves sain neid rohkem, praegu on nende hankimisega kuidagi kesisem. Tänavu mõtlesime Katiga, et ise piparkoogitainast ei viitsi teha, ostame poetainast ning topime kõvasti vürtse sisse:)

Meeldivad nii saksa traditsiooni piparkoogid, kui inglise gingerbreadid (need on üsna erinevad asjad tglt., ehkki eesti keelde mõlemad piparkoogiks tõlgitakse).

7. Kus veedad sellel aastal jõulud?
Õiged wicca jõulud (21-23 dets.) olen kahjuks kõik päevad tööl. Aga kristlike jõulude ajal olen töölt vaba, nii et kodus Paldiskis.

8. Kas sul on mingeid jõulutraditsioone.
No wicca rituaali korraldamine, jõulumuusika (milles on minu jaoks küll vastikult palju kristlikku sõnumit, õiget wicca jõulumuusikat on vähe nagu kahjuks üldse wicca muusikat vähe liikvel on), küünlavalgus jms. Metsast kuuske’i too juba IIIdat a-d – sai ostet potikuusk ning juhtus sündmus, mis pidada iseenesest üsna haruldane olema, et ei läinud II pärast jõule välja, vaid jäigi kasvama ning on praeguseks 1jagu suuremaks sirgunud – 1x juba ümbergi istutet – kasvab a-ringi aknalaual ning on praeguseks hetkeks juba jõuluehted külge saanud.

9. Sinu jõulukingisoov?

No kui paluda tohib, siis võtaks kõigi soovide täitumise:) Aga noh, igasugu heast mateeriast ei ütle kunagi ära, kuid mis see olgu, jäägu kinkija fantaasia viljaks – nii ongi huvitavam:)

10. Parim kink mida oled jõuluks saanud?
Jälle’i oska öelda, mul on enamasti ikka head jõulukingid, enamik täiskasvanuea jooksul saadud jõulukinkidest teenib mind seniajani ustavalt, mis nende headust veelgi näitab:)

11. Kes ei peaks sellel aastal kinki saama?

Nimesid ei nimeta, kaevavad veel kohtusse:)

12. Mida soovid oma blogikülastajatele?
Kaunist & depressioonivaba jõuluaega, head valguse taassünni ootust ning leidke ikka aega, et minu kajamikommentaarium täis kirjutada:) No kohe julgesti-julgesti, et ei oleks 1ki sissekannet, mis järgnevast kommireast pikemaks jääks:)

About Punane Hanrahan

Punane Hanrahan on legendaarne iiri laulik, kelle kõrgemad jõud mõistsid kõlkuma kahe ilma vahele, sest ta ei saanud hakkama talle määratud ülesandega. Nõnda ma kõigungi enamasti ikka rohkem, kui kahe ilma vahel:) Olen tüüpiline heaoluühiskonna laps, kelletaolisi näikse Eestis tegelikult vähe olevat (vähemalt eestlased ise armastavad nõnda uskuda). Väljaspool heaoluühiskonda pole must midagi, seega ma suren koos heaoluühiskonnaga. See aeg pole enam kaugel. This is the end, my friend, the end.

4 responses »

  1. tiia ütleb:

    Igavesti vahva, et üles korjasid ja muljetasid.🙂 Jõulu on nii samasugune ja nii erisugune teiste silmade läbi.
    Kena jõulust aega sulle!

  2. Tarmo ütleb:

    Keset kodumaist keeleuuendust und -korraldust, kuidas see “kohtusse kaevamine” peaks oigupoolest valja nagema:)

  3. vuuduu ütleb:

    Väga värskendavad vastused suht hambutu meemi kohta😉. Tekkis endalgi tahtmine midagi kirja panna.

    Et kuusk kasvama jäi, see on töesti ime.
    Meil on yks jöulutäht aasast 2001. Igavene pirakas juba, ja igasugu rumalaid önnetusi ta’ga juhtund, aga pysib…kahjuks on tal see aasta mingi jälle jama, ajab lehti maha ja punaseks ei taha ka minna, asukoha vahetus ei meeldinud talle sugugi.

Lisa kommentaar

