DSC_0112

Image by swusch via Flickr

On II kristlik jõulupüha & õues möllab see, mis Scarletist järele jäänud. Rongid liiguvad vist endiselt vabagraafikuga – mul vedas, et kristliku jõululaupäeva õhtul Tlnast tulema sain. Aga plaan Keila tervisekeskusesse minna jääb ilmselgelt ära. Adamsoni ateljee õue peal pühib keegi meeskodanik lund – ilmselge näide Sisyphose müüdi rakendamisest meie igapäises elus:) Kodus on süüa, juua & muud toredust, mis nii viga hakata vastama meemile, mille Ramloff siiakanti virutas. Ahsoo, mis krdi asula on kujutet juuresoleval pildil, seda mina’i tea, sest pildi pakkus lahkesti WordPress ise. Keila see igatahes ei ole, Paldiski ka mitte:)

1. Külastan oma blogi sagedusega ca
Harilikult mitu xa päevas. Nagu olen xuvalt öelnud, kirjutan ju kajamit siiski külaliste jaoks (Τὰ εἰς ἑαυτόν võiks ju kinnist päevikut pidada), eeskätt huvitab mind kommentaariumis puhkeda võinud diskussioon (diskussioonita, külaliste arvamusteta sissekanne on 1mõtteliselt s*tt sissekanne), aga ka külastatavus, kust on lingitud &ms.
2. Poliitikute blogisid …

Loen tihti, aga ebaregulaarselt v.a. Evelyn Sepp, sest tema kajandamisstiil meeldib mulle. Muidugi ei piirdu minu loetav ainult Eesti poliitikuiga, vaid hulka sattub Soome, Ühendkuningriigi, USA &ne. poliitikuid, sest et endiselt on välismaal mulle lähedase maailmavaatega poliitikuid palju rohkem kui Eestis (kus need tegevpoliitikute hulgas sisuliselt puuduvad), sageli oskavad nad ka põnevamalt & inimlikumalt kirjutada &ms. Aga ma’i loe ainult mulle maailmavaateliselt lähedasi poliitikuid, sest kasulik on tunda võimalikult erinevaid seisukohti. Olen küll loobunud lugemast neid, kelle maailmavaade või ka esinemisstiil ei mahu demokraatias üldtunnustet kommete & normide raamesse ehk siis igasugused räuskavad ning kõva kätt ihalevad tüübid jäävad ära, ehkki nende osa Õhtumaa poliitikas kahjuks ju iga päevaga järjest suureneb. Viisakalt väljenduvaid, talitsetult ning argumenteeritult kõnelevaid konservatiive & isegi passeiste loen ma aga meeleldi, ehkki nad minu ilmavaatest kaugemal on kui Kuu Maast. Kuid, nagu juba ütlesin, poliitikute & poliitiliste kajamite regulaarse lugemise kommet mul ei ole.

3. Blogid, mida loen, köidavad mind, kuna…
1)lähevad sügavuti, kas pakkudes mingi probleemi või nähtuse tõsiseltvõetavat analüüsi või siis vähemalt autori enda isiklikku, olgu või subjektiivset, kuid küsimusi esitavat ja kaasa mõtlema ärgitavat hinnangut sellele.
2)annavad terviklikult edasi mõne huvitava isiksuse maailmanägemist, alates argielu pisiasjust tõsiste probleemide lahkamiseni välja (pean kahjuks tunnistama, et selliseid kajameid jääb Eesti kajamiruumist järjest vähemaks, või vähemalt ei sattu need enam minu pilgu alla).
3)pakuvad esteetilist naudingut, siinkohal eelistan kauneid päeviku- või kroonikalaadseid kajameid “päris” ilukirjandusele – see on nii kaunis, samas tänapäeval juba nii haruldane, kui keegi oskab omaenda isiklikust elust, tundeist & mõtteist kaunilt ning haaravalt kirjutada. Nõnda, et see tõesti elamuse annab, mitte pelgalt teadmiseks võetavaid tõiku’i sisalda:) Kuid loen ka ilukirjanduskajameid (mingeil endalegi lõpuni seletamata põhjusil olen küll loobunud Eesti ilukirjanduskajamite järgimisest), kunsti-, muusika- jms. Üldse mitte asjakohasel põhjusel olen loobunud Eesti filmikajamite jälgimisest, aga et see põhjus ei ole asjakohane & on enamiku filmikajandajate suhtes kindlasti ebaõiglane, siis ma seda siinkohal ei avalda.
4)Kindlasti on veel mingeid põhjusi, mis aga kohe meelde’i tule.

4. Blogi eelistan/ei eelista muudele kanalitele.
Suuresti siiski eelistan, just seetõttu, et kajam võimaldab põhjalikumat, analüüsivamat &ne. kirjutamist. FB-st on saanud arvestatav foorum, kuid sinna on siiski raske kirjutada pikemaid tekste, eriti teema algatajal. Ehkki fb-st on saanud oluline intellektuaalne foorum, “mudrufaasist” on ammu väljutud (ehkki mudru sealt muidugi kuhugi kadunud pole, aga oluline ongi see, et kes sinna hoopis muud ehk siis intelligentset vestlust otsima läheb, see selle sealt ka leiab). Muidugi on fb asendamatu igasuguste pakiliste praktiliste probleemide lahendamisel, ses osas kajam temaga võrreldav ei ole. Twitterist olen loobunud, sest niivõrd piiratud tähemärkide arvuga kanal tundus mulle siiski ahistav. Ka’i viitsi ma lugeda IIe hüüatusi, mis oma lühiduses tõttu tglt mingit olulist mõtet kanda’i saa:)

Ramloffi jaoks lisatud küsimus, mille aga ka siiski ära vastan – Millal (ja kas üldse) sina viimati netisuhtluses solvusid?

Kuidas teha vahet ärritumisel, vihastamisel & solvumisel? Vist võib nimetada solvumiseks eile fb-s juhtunut, kus inimene, keda ma isiklikult üldsegi ei tunne, aga kelle olin kunagi oma sõbralisti lubanud, arvas heaks mind kostitada agressiivselt patroneeriva tooniga. Siinkohal olgugi öeldud, et enamasti mind ei ärrita sõnumite puhul see mida on
öeldud, vaid kuidas seda on tehtud. Toon on äärmiselt oluline – viisaka tooniga sõnumi, teate või arutluse peale on võimatu vihastada, sest sellise tooniga tekst on ilmselgelt osa diskussioonist. Vihastada võiks ehk vaid inimene, kelle jaoks arvamuste paljusus negatiivne on. Aga ebaviisakas toon näikse just viitavat sellele, et arutelu asemel soovitakse tglt. kas domineerimist või siis midagi muud “mittearutelulist”. Seepärast selline toon ärritabki. Ning eriti ärritab just patroneeriv toon, eriti oma 2l kujul “Ma tean sinust paremini, mis on sulle hea” või “Tglt. ei mõtle keegi nii nagu sina, isegi sa ise ei mõtle nii, sest nii lihtsalt ei saa mõelda, järelikult sa mängid või poseerid”. Vabandust, aga selliste “ilmatarkadega” ei näe ma mingit põhjust suhelda.

Nõnda lahenes eilnegi episood väga lihtsalt – viskasin patroneerivat tooni kasutanu oma fb sõbralistist välja & kustutasin ka asjakohased kommentaarid ning elasin rahumeeli edasi. Seega vist erilise solvumisega siiski tegu polnud:)

6. Ramloffi lisat küs. – Millest sa praegu blogimaailmas kõige enam puudust tunned?
Vt. vastuseid III punkti küs-le:) Ning muidugi lugejate kommentaaridest enda kajamis – neid on liiga vähe, neid on pea alati liiga vähe.

Edasi ei saada meemi kellelegi, aga kui keegi selle siit vabatahtlikult üles peaks korjama, siis tema jaoks küs.:

Kassa oskad teha ranget vahet neti- & päriselu vahel? Ning kui, siis kust see piir sinu jaoks läheb ning miks just sealt?

Kaunist jõulujätku kõigile!

Meemi küsimused:
1. Külastan oma blogi sagedusega…
2. Poliitikute blogisid loen…
3. Blogid, mida loen, köidavad mind, kuna…
4. Blogi eelistan/ei eelista muudele kanalitele:
5. Sinu lisatud küsimus

About Punane Hanrahan

Punane Hanrahan on legendaarne iiri laulik, kelle kõrgemad jõud mõistsid kõlkuma kahe ilma vahele, sest ta ei saanud hakkama talle määratud ülesandega. Nõnda ma kõigungi enamasti ikka rohkem, kui kahe ilma vahel:) Olen tüüpiline heaoluühiskonna laps, kelletaolisi näikse Eestis tegelikult vähe olevat (vähemalt eestlased ise armastavad nõnda uskuda). Väljaspool heaoluühiskonda pole must midagi, seega ma suren koos heaoluühiskonnaga. See aeg pole enam kaugel. This is the end, my friend, the end.

One response »

  1. Ambrosius ütleb:

    Pildil olev asula peaks olema Kelz
    http://de.wikipedia.org/wiki/Kelz

Lisa kommentaar

