Olisin jo halunnut jäädä kotiin
herätä aikaisin aamulla lumiauran kolahduksiin

laulis juba üle 20 a. tagasi Noitalinna Huraa & suhteliselt hiljuti lisas sama laulu oma töötluse PMMP. Eesti keeles tähendavad need sõnad siis, et “oleksin juba tahtnud jääda koju, ärata hommikul vara lumesaha kolksatuste peale”. Ses laulus tahab linlane jääda maale lumesaha kolksatusi ootama, mina aga veetsin ülemöödunud öö väikelinn Paldiski asemel meie riigi suurima väikelinna Tlna kesklinnas. & ärkasin vara hommikul lumesaha kolksatuste peale, mis saabusid just täpselt õigel ajal enne äratuskella:)

Ma’i tea, kas ma valan nüüd vett igasuguste linnavaenlaste veskile, aga kuivõrd nende veskid töötavad linnavihkajalikus Eestis niigi täisjõul, siis ei muuda ka minu valat väiksed veetilgad siin enam midagi:) Nimelt Tlna kesklinnas magades on mul miskipärast kombeks näha vägivaldseid unenägusid. Eks ma näe neid aeg-ajalt ka Paldiskis muidugi (& üldse – milline inimene’i näeks aeg-ajalt vägivaldseid unenägusid, pole sellist), aga Tlna kesklinnas tuleb neid ette kuidagi ebaproportsionaalselt palju.

Ega mul nende vastu midagi ole:) Tegu pole košmaaridega, mind ennast ei hirmuta nende nägemisel miski, suhtun toimuvasse rahulikult, kui just mind ennast ei piinata või tapeta:) Viimast pole aga juba a-id juhtunud. Ning – ilmselt eelnevast tulenevast – on toimunu ju väga põnev ning mõtlemisainet pakkuv.

Täna öösel mängisid minu ulmade kujundamisel tähtsat osa needsamad lumesaha kolksatused. Ilt nägin xuvunenägu, mis mind sageli just Tlna öil külastab ning mida pole xagi näinud Paldiskis. Nimelt gümnasistipiigat, kes otsustab tema kallal viljeldavale koolivägivallale lõpu teha “klassikalisel” viisil ehk siis koolitulistamisega. Nõnda kulgeb ta gothilikult, nagu mõni sister Death ringi mööda sünget koolimaja tulistades oma kiusajate pihta ning visates sekka aeg-ajalt ka mõne granaadi (eks lumesaha kolksatused esinenudki unenäos granaadiplahvatuste rollis:)). Kõhn ja kahvatu, pikkade ronkmustade juustega neiu valges läikivas midikleidis, mille peal trükimustrilised mustad väänlevad lilled. Keset kahvatut ning aukus silmadega nägu kisendavalt veripunaseks maalit suu, kusjuures huulevärv muidugi juba laiali läinud, nagu x & kombed sellise formaadi puhul ka ette näevad:) Küll mina oskan ikka täpselt stiilitunnusile vastavaid, arhetüüpseid ulmi näha:)

Aga see episood lõppes ning unenägu jätkus. Nimelt ärkas nüüd üles inimene, kes seda und oli näinud ning see polnud mitte mina, vaid mingi tundmatu teadlane kuskil USA suurlinna hiiglaslikus kesklinnamajas. Peale tema oli majas veel vaid 1ikuid inimesi (tglt. sama seis, mis mul endalgi magamise ajal oli:)), aga toimus midagi kahtlast. Maja IIst otsast kostsid plahvatused & klaasiklirin, mõnix lõid sekka ärevad naishääled ning tänavalt kostvad helid viitasid selgelt, et IId 1iklased on asunud majast põgenema. “Maja on tabanud katastroof, elanikud on sellest teadlikud ning põgenevad, keegi pole tulnud selle peale, et mind hoiatada & ma jään siia 1i surema” mõtles unenäo peategelane ning asus samuti ettevalmistusi tegema majast lahkumiseks.

Seepeale kostis 1 eriti kõva kolks ning ma ärkasin üles:)

Osaliselt on need unenäod kindlasti tingit sellest, et valmistan parasjagu ette Öölendurite värskeid saateid. Mitte ainult kohe eetrisse minevaid, vaid ka hooaja keskel & lõpupoole tulevaid – teatavat varast eeltööd nõuavad needki. Ning sellega seoses tuleb mul kokku puutuda üsnagi morbiidsete teemaiga – kes Lendureid varem enam-vähem regulaarselt kuulanud, vaevalt sellele see üllatusena tuleb:) Aga’i taha reeta praegu oma morbiidseid saladusi Öölendureiga seoses – te kuulete neid, kui vastavad saated eetrisse lähevad:)


About Punane Hanrahan

Punane Hanrahan on legendaarne iiri laulik, kelle kõrgemad jõud mõistsid kõlkuma kahe ilma vahele, sest ta ei saanud hakkama talle määratud ülesandega. Nõnda ma kõigungi enamasti ikka rohkem, kui kahe ilma vahel:) Olen tüüpiline heaoluühiskonna laps, kelletaolisi näikse Eestis tegelikult vähe olevat (vähemalt eestlased ise armastavad nõnda uskuda). Väljaspool heaoluühiskonda pole must midagi, seega ma suren koos heaoluühiskonnaga. See aeg pole enam kaugel. This is the end, my friend, the end.

One response »

  1. Larko ütles:

    Esialgu kerkis kahtlus, et oled ennast täis joonud, aga õnneks vahetus kasutatud keel kähku 😛

Lisa kommentaar

