Muljeid Tlna elust.

Reval Cafe kett, mis vahepeal torkas silma oma hindade eraxse mõttetusega, on maa peale tagasi tulnud. Seda ajal, mil mingid IId kohad euro varjus tõepoolest vaikselt hindu tõstavad. Meeldiv tõdeda. Tea kas Reval Cafe kuulub tõesti nende kohtade hulka, kellel on masu mõistuse p*sest pähe toonud? Varasemast mäletan, et tõsiselt süüa (mida 1 kohvik tglt. ei peaks tingimata pakkumagi) oli seal mõistlik, kohv ise suht mõistliku hinnaga aga II kohviku põhitingimus – saiakesed &m pagaritooted – olid üle mõistuse kallid. Veidi hiljem hakkas Reval Cafe kohvikuis kõik üle mõistuse kallis tunduma – ma’i tea, kas nad väänasid hinda otsa, või langesid minu sissetulekud, tõenäoliselt mõlemat – siis ma hülgasin selle keti kohvikud. Eile õhtul tabas mind suhteliselt ootamatult (Myrt & Tho, see on põhjus, miks ei ilmunud minu tavapärast üleskutset tavapärases kohas:)) tunnike tšillimisaega. Algatuseks mõtlesin kinno minna, aga kõik filmid, mis mulle vähegi sobival ajal algasid, olid minu maitse jaoks täielik saast – nagu enamik maailma filmitoodangust paraku on. Eks siis istusin maha koolajoogikino Reval Cafesse, sest ei viitsinud end ka kuhugi kaugemale venitada. Kohv oli 25 krooni – nagu Tlnas enamasti – ning karamelliekläär 17 krooni. Need on juba minu jaoks vastuvõetavad kohvikuhinnad:) Seega’i pea Revalit edaspidigi enam boikottima, vaid vb end sinna kenasti tagasi vedada, mida on meeldiv teada. Mida rohkem on minusugusel kohvikuhullul kohvikute vahel valida, seda parem ju:)

Kõrvallauas mängisid 2 noort intelligentset džentelmeni õlle peale “Yes or wrongi” & jäid mängu lõpuks üsna täis:) Ma’i saa aru, miks see mäng ei võiks tglt olla “Jah või ei”, kui eestlased mängivad, on küs-d ju niikuinii eestikeelsed? Ma’i näe mingit põhjust, miks just need 2 sõna, mille järgi mäng nime on saanud, peavad ingliskeelsed olema.

Kui Narval mntl Zebrast möödusin, paiskus selle kõlareist tänavale tugevat acid-jazzi. Mille peale avastasin, et inimese muusikamaitse varieerub aja jooksul kummaliselt & kummaliste intervallide tagant. Möödunud a10 oli minu jaoks suuresti rocki & bebopi 10end. Aga just Zebrast möödumise hetkel avastasin, et ilmselt toimub pööre, sest hing on taas hakanud ihkama peamiselt elektroonilist muusikat & acid-jazzi. Nõnda oli see ka 90date IIl poolel. Hämmastav, kas see jääbki mul nüüd taoliste intervallidega käima?:)

Tuulevaikne sulailm sobib Tlnasse küll. Mis tõesti vist kuhugi ei sobi, on üle 10 külmakraadiga ilmaõudused – käigu need kukele. Taolised ilmad ei soosi 1 kohast II liikumist st. selliste ilmadega liiguvad ainult kaitseliitlased &m karastet persoonid, kellele stiihiaga võitlemine pakub masohhistlikku naudingut. Aga palju taolisi ikka on? Ekstreemharrastusita normaalne intellektuaal istub külmaga urus, mistõttu avalik elu jääb suht soiku. Aga taoline sulailm, nagu eile õhtul – sellisega on ju meeldiv mööda linna uidata ning aeg-ajalt sinna-tänna kohvikusse sisse põigata. Olgu tervitet sellised ilmad ning saagu neid talveaega palju:)

Tulles mööda Kreutzwaldi tänavat Narva mntlt Raadiomaja poole avastasin jälle, et see tänavalõik näeb välja suurejooneliselt soliidne (a-ajast hoolimata) ning hõrgult kodanlik. Nagu’i olekski ta osa väikelinnast, vaid hoopis eneseteadlikult vaikne ning oma väärtusest teadlik mugavuse & rahu oaas mõnes tukslevas suurlinnas. Hämmastaval kombel on see efekt tugevaim just siis, kui tulla Narva mnt. poolt, kõndida kesklinnapoolsel kõnniteel ning vdta üle tänava, esmalt Kochi kvartalit, seejärel siis vastavalt juugend- & funkmaju. Mingite IIe suundade & rakurssidega pole mõju nõnda tugev, kuid on olemas.

About Punane Hanrahan

Punane Hanrahan on legendaarne iiri laulik, kelle kõrgemad jõud mõistsid kõlkuma kahe ilma vahele, sest ta ei saanud hakkama talle määratud ülesandega. Nõnda ma kõigungi enamasti ikka rohkem, kui kahe ilma vahel:) Olen tüüpiline heaoluühiskonna laps, kelletaolisi näikse Eestis tegelikult vähe olevat (vähemalt eestlased ise armastavad nõnda uskuda). Väljaspool heaoluühiskonda pole must midagi, seega ma suren koos heaoluühiskonnaga. See aeg pole enam kaugel. This is the end, my friend, the end.

12 responses »

  1. Keit ütleb:

    Kusjuures minu lemmik kohvik Tallinnas ongi just Pärnu mnt. ja Sakala tn. nurgal asuv Reval Cafe. Mingeid väga üüratuid hindu pole seal kunagi märganud. Erinevalt teisest lemmikust – Komeedist.

    • Kober ütleb:

      Aga kas teil siis selliseid lemmikuid ei ole, et koht on NII lemmik, et maksaks või üle, aga koht lihtsalt meeldib? :))

      • a ütleb:

        Eks reaalmaailmas kipub pigem nii olema, et tasuta koht meeldib ikka rohkem.😉
        Ja need kohad, kus üle tuleb maksta – mida on kesklinnas rõhuv enamus paraku – noh, need ei tundu ka eriti meeldivad. St. see on ju tajutav kuidagi, et nad peavad oma asutust ainult selleks, et inimestelt võimalikult rohkem raha välja pumbata. Mis neid ahnureid ikka nuumata.

  2. Fideelia ütleb:

    Mulle hakkas hirmsasti Mooni kohvik meeldima. See asub Kalamajas, seal on normaalsed hinnad ja ülimalt maitsvad vene toidud. Mahlane napoleni kook näiteks.😛

  3. nodsu ütleb:

    Kohtades, kus tuleb üle maksta, liigub pahatihti ka kontingent, kes vahib, et näh, see on nii vaeselt riides. Nii et seal ei ole enamasti mugav olla.

    • Kober ütleb:

      Apollo teisel korrusel on selline koht. Kallis on, aga keegi ei ütle su palitu kohta midagi. Ja mulle meeldib. AIP on ka ja. Ainult tiba kitsas on kuidagi…

    • notsu ütleb:

      Ja alati jääb mõistagi küsimus, et mismoodi üle maksta, kui parajasti ei ole seda rahaunikut, millest maksta.

      • Kober ütleb:

        Ei, siis ei saa üle maksta, kui ei ole raha. Ma rääkisin tegelikult teoreetiliselt. Vahel ikka raha on.
        Räägime siis nii – kui kohvi hind homme tõuseks 2x, kas te siis jätaks kohvi joomise maha? Pakun, et mitte… 😀

        • Punane Hanrahan ütleb:

          Kober, ära jama siin, mõni kohvikaubitseja viimati loeb seda lõime & kukub kohe hinda väänama:)

        • nodsu ütleb:

          Ma olen ennast aegsasti hinnatõusuga harjutanud, üritades pidevalt kas öko- või fair-trade’i kohvisid juua – neile näikse üldised hinnatõusud ka vähem mõjuvat, eks kõige rohkem tõusegi vist odavate kaupade hinnad. Noh, et ma mõtlengi iga kord kohvi ostes, et see on ju luksuskaup, kaugelt võõralt maalt toodud, järelikult peabki palju maksma. Aga isegi see kallis kohvi tuleb kodus tehes palju odavam kätte kui odavgi kohvikukohvi.

Lisa kommentaar

