Enne, kui new age Eestimaale jõudis & ka veel kodukootud uusage algusajul olid suurimad tervisliku toitumise jüngrid adventistid (eks nad ürita uusagede kõrvalt nüüdki, mul on krdi kahju, et nende taimetoiduettevõte pankrotti läks, nad tegid norm. hinnaga jummal norm. sojalihakonserve). & minu vanatädi oli adventist (õieti oli neid adventistidest vanatädisid 2, aga 1 puutub täna asja).

Tema pidi õige pisikest, aga juba omakäeliselt maailma avastavat, mind hoidma, kui vanemad kurjuse ema seltsis aega veetsid. Elasime tollal Mustamäel, 9xes majas (sealt avanes kaunis vd Toompeale, samuti Sõpruse pstl juhtuvaile liiklusõnnetusile, nüüd ei näe sealt enam kumbagi, sest uusi maju on hiljem ette ehitet).

Eks olnud vanal adventistil ideoloogiline arusaam, et last peab toitma tervislikult. Selle juurde käis õpetus, et võimalusel tuleb last toita värskes õhus ning kasulikke ioone sisaldava hõbelusikaga. Nii viiski ta mu rõdule & tõi hõbelusika. Mina jõllitasin hõbelusikat mõnda aega, keerutasin käes ning lajatasin otsemat teed rõdult alla. Seepeale jättis vanainimene lapsesöötmise pooleli ning tormas majaesisele haljasalale sinna heidet perekonna-aaret otsima. Ei olnud tal sellega õnne xagi. Ei läinud palju aega, kuni perekonna lauahõbe (või vähemalt selle lusikate osa) oli otsas mis otsas.

Järelikult vastab täiesti tõele arusaam, et väiksest lapsest on juba näha, kes temast suureks kasvades saab. Minust ongi saanud vasakpoolne, kapitali & selle akumulatsiooni üsna skeptiliselt suhtuv isik:)

Hõbeda vastu pole mul täiskasvanuna kusjuures midagi, täitsa õilis metall. Ainult pole mul mingeid hõbeesemeid – eks nad ole kallid ka ning minu & erinevate keskpankade vahelisi lepinguid (lühendatult: raha) on vaja enam vaja muiks naudinguvormideks. Sestap on minu ehted peamiselt niklist &ms. ning noad-kahvlid enamasti küll tunnustet disainerite looming, kuid peamiselt roostevabast terasest.

Aga ega mul kulda kah pole:) Abielusõrmus kunagi oli, aga kadus õige ruttu ära. Katil kadus samamoodi ning nii otsustasimegi, et ega seda iseenesest kodanlikku sümbolit polegi ju vaja. Abielu ennast, kui 2 (pmst. ka enama) inimese vahelist teatavat lepingut me kodanlikuks ei pea. Siin on küll reservatsioon, et abielu pole kodanlik juhul, kui selle kõrval tunnustatakse ka inimeste kooselu muusuguseid vorme.

Üldiselt on kesised lood ka briljantide, smaragdide, opaalide &ms.-ga. Aga mitmesuguseid ehteid & iluasjakesi on nii minul isiklikult kui ka meie majapidamises tervikuna palju. Sellest järeldub, et Ilu’i pea sugugi mingeis kindlaksmäärat materjalides leiduma:)

Vb mdgi olla, et kui keegi on millegi x ära visanud (nagu mina hõbeda), siis see’i tule selle inimese juurde tema elus lihtsalt enam tagasi. Aga seda teooriat ma tglt. ei jaga, see on ilmne ebausk, millel puudub nii loogiline kui teaduslik kui isegi religioosne põhjendus. Pealegi – 2x kuus viskan ma majast välja prügi, aga õige kähku on see minu juures tagasi, nii pidevalt:)

About Punane Hanrahan

Punane Hanrahan on legendaarne iiri laulik, kelle kõrgemad jõud mõistsid kõlkuma kahe ilma vahele, sest ta ei saanud hakkama talle määratud ülesandega. Nõnda ma kõigungi enamasti ikka rohkem, kui kahe ilma vahel:) Olen tüüpiline heaoluühiskonna laps, kelletaolisi näikse Eestis tegelikult vähe olevat (vähemalt eestlased ise armastavad nõnda uskuda). Väljaspool heaoluühiskonda pole must midagi, seega ma suren koos heaoluühiskonnaga. See aeg pole enam kaugel. This is the end, my friend, the end.

2 responses »

  1. udupea ütleb:

    minu kodus kadusid ka lusikad pidevalt kiiremini kui neid juurde toodi – mu arust oli väga huvitav nendega liivas ja mullas sonkida. kas neist mõni hõbedast ka oli, seda ma ei tea

  2. Kober ütleb:

    Aga seda teooriat ma tglt. ei jaga, see on ilmne ebausk, millel puudub nii loogiline kui teaduslik kui isegi religioosne põhjendus.

    Kuidas võtta: adventistid ei poolda ehete kandmist, teatud kirjakoha alusel. Abielusõrmus ja kuldhammas kui praktilised asjad on ainsad, aga enda ehtimine on pähh.
    Nii et oled tubli õpilane olnud 😀

Lisa kommentaar

