Kavatsen 1ikasjalikult lahata oma suhtumist Eesti a-ajusse. Selleks aga pean need Ilt siia isikliku edetabelina üles panema. Nagu võite eelnevast aru saada, olen võtnud ülesande mõneti 1ikasjalikumalt ette, kui see kõige tavalisema arusaama järgi kombeks on – ainult 4a a-aega poleks ju mingit mõtet edetabelisse toksida:)

Cristiano Betta foto



Vtsin, et minu a-aje jaotuses on täpselt 12 aega. Seega vb edetabelisse panna ka kõik kuud – see aga pole päris täpne ning ei vasta päriselt mu eesmärgile, sest a-aja kattuvus kindla kalendrikuuga on suhteline – vaadeldav a-aeg vb alata hoopis varem või lõppeda hoopis hiljem või kesta hoopis kauem. Ning mõni a-aeg vb mõnel a-l ka sootuks ära jääda. Ning näiteks kesksügis ei kattu enamasti, isegi peaaegu mitte kunagi, täielikult oktoobriga, vaid langeb septembri lõppu, oktoobri algusse või ka keskpaika. Oktoobri lõpp on reeglina ikka juba hilissügis. Et aga &h, mingi väga üldise seose a-aje & kalendrikuude vahele saab tõmmata, olen pannud a-aje järele kalendrikuu sulgudesse – ehkki ei nõua just palju loogikat niigi taibata, milline see vastavus just on:)
1)Kesksügis (oktoober)
2)Varasügis (september)
3)Hiliskevad (mai)
4)Keskkevad (aprill)
5)Hilissuvi (august)
6)Varasuvi (juuni)
7)Hilissügis (november)
8)Varakevad (märts)
9)Kesksuvi (juuli)
10)Varatalv (detsember)
11)Hilistalv (veebruar)
12)Kesktalv (jaanuar)

Oma head küljed on mdgi kõigil a-ajul. Parimail a-ajul iseenesest halbu külgi pole, küll aga vb juhtuda, et kui need langevad kokku enam-vähem pideva vihmaperioodiga, siis see rikub a-aja ära. Üldse sobib vihm minu arust väga vähesisse a-ajusse ning sügisel, kus seda enamasti kõige rohkem sajab, võiks see mu meelest tglt. just sootuks olemata olla.

About Punane Hanrahan

Punane Hanrahan on legendaarne iiri laulik, kelle kõrgemad jõud mõistsid kõlkuma kahe ilma vahele, sest ta ei saanud hakkama talle määratud ülesandega. Nõnda ma kõigungi enamasti ikka rohkem, kui kahe ilma vahel:) Olen tüüpiline heaoluühiskonna laps, kelletaolisi näikse Eestis tegelikult vähe olevat (vähemalt eestlased ise armastavad nõnda uskuda). Väljaspool heaoluühiskonda pole must midagi, seega ma suren koos heaoluühiskonnaga. See aeg pole enam kaugel. This is the end, my friend, the end.

One response »

  1. nodsu ütleb:

    On paar sorti vihma, mis on minu jaoks nauditavad: sooja varasügise seenevihm, millega kaasneb meeldivalt sume ja tuuletu ilm, mis võtab värvid mahedaks, aga ei ole ka selline uimane tinaraske taevaga olek; ja kevadine vihm pärast kevadist põuda, mis lööb ometi kord lõhnad üles ja võtab lume alt väljasulanud tolmu kinni. Mõlemad on väga lõhnavad vihmad.

    Aa, ja siis on ka suvine äikesevihm, mis on äge ja uhke.

Lisa kommentaar

