See kajam hakkab siin täiega mingiks effing muusikakajamiks kätte ära minema. Lemmiklood niikuinii iga päev, aga suurem osa jutust on ka juba mingi muusikajutt. No& täna nõndasamuti. Aprillinalja ma üldse’i viska, aga millal siis veel, kui mitte aprilli alguses on parim kõneleda neiust nimega Avril – ehkki nimi ongi ainus, mis teda aprilliga seob, sündinud on ta ju hoopis septembris. Olen tglt. ju temast siin varemgi kirjutanud, õige mitu xa, aga mis saan minna sinna teha, kui too näitsik tükkis oma muusikaga läheb mulle xa:). Avril on praegu kõigest 26. a-ne, ütlen “kõigest” seepärast, et pidevalt on tunne, nagu oleks ta muusikamaailmas olnud juba iidamast-aadamast peale.

Ahsoo, ärge sattuge paanikasse, kui muusikavideo siin kajamis kohe mängima’i hakka, Need on Vevo videod, mis tähendabki, et siin avaneb videoaknas mitte lugu ise vaid link ning sel lingil klõpsates saate siis lugu kuulata-vdta.

Aga täna’i tahtnud ma sugugi mitte lihtsalt niisama, asja eest IIt taga Avrilist kirjutada, vaid põhjus on mõneti selles, kuidas kevadjauril lasti 80-date nostalgial täiega laksuda – eks olnud ka suurem osa või vähemalt pooled seltskonnast sellised, kelle kõige kaunim noorusaeg kuhugi 80-date 90-date vahetusse jäi. Ning olen sel lainel olnud ka järgnevad päevad. & siis tuligi – plaksaki – taas meelde see lugu, mis pärineb möödunud a-st, aga on kõlapildilt väga 80-date lugu. Ning sellist lugu on olnud väga vaja. 80-date lugudega on ju see, et need on väga õiged, täpselt need lood ning meie, 80date lõpu “ringkond”:), kuulame neid ikka & jälle – aga need on kogu aeg needsamad lood. Ei, need ei tüüta mitte kunagi, ei midagi taolist ei mitte sinnapoolegi. Kuid IIx tahaks täpselt samas võtmes, täpselt sama helikeelega – see on peamine, just selle helikeelega – kuulda mõnda uut lugu. Ning Avril on sellega hakkama saanud – paisanud 2010. a-l avalikkuse ette ehtsa 80-date loo. See on ehtne80-date lugu lihtsalt kirjutet kõvasti üle 20-ne a. hiljem:

Hakkasin siis kammima Avrili lugusid tagamõttega, et äkki on tal pidevalt selline 80-date sound, et äkki ma teda seepärast armastangi. Aga ei, mitte sugugi, niivõrd stiilipuhast 80-date lugu pole tal varasemast kusagil. Kuid läbikammimine oli hea – tuletas meelde 1 väga hea loo Avrili muusikukarjääri algupoolest, järjexselt sellise, mida tema loomingu hulgast tõeliseks pärliks pean, mis mulle hirmus oluline lugu on:

Teile, kallid lugejad, kes te end siiamaani välja kaevanud olete, on mul aga küs:) Äkki teate ka teie ehtsaid 80-date lugusid, mis on kirjutet kunagi hiljem – 90-dail, 00-dail või isegi 10-dail juba? Kui teate, siis soovitage neid ehk minusugusele ajastuhullule.

About Punane Hanrahan

Punane Hanrahan on legendaarne iiri laulik, kelle kõrgemad jõud mõistsid kõlkuma kahe ilma vahele, sest ta ei saanud hakkama talle määratud ülesandega. Nõnda ma kõigungi enamasti ikka rohkem, kui kahe ilma vahel:) Olen tüüpiline heaoluühiskonna laps, kelletaolisi näikse Eestis tegelikult vähe olevat (vähemalt eestlased ise armastavad nõnda uskuda). Väljaspool heaoluühiskonda pole must midagi, seega ma suren koos heaoluühiskonnaga. See aeg pole enam kaugel. This is the end, my friend, the end.

4 responses »

  1. fideelia ütleb:

    Mulle Avril hirmsal kombel meeldib, aga kuna ma pole eriline melomaan, siis soovitada küll midagi ei oska, lihtsalt tahtsin oma vaimustust jagada.🙂

  2. Kober ütleb:

    Kohe ei karga pähe, midagi on silma-kõrva jäänud küll ja ega seegi ajastu nii väga homogeenne ka olnud, tehti igat.
    Aga on ju meie oma bänd Regatt, mis kaverdab kaheksakümnendaid päris nunnusti, nii et kui sa lausa ajastuhull oled, äkki läheb seegi :))

  3. Myriwe ütleb:

    ma ei ole päris kindel, kas ma pihta sain sellele, mida sa silmas pead, aga proovida ju võin, näiteks:
    Peaches – “Talk To Me” http://www.youtube.com/watch?v=X2hvkiuxRAE
    Chromeo – “Night By Night” http://www.youtube.com/watch?v=ppNC0uAaCv0
    La Roux “Bulletproof” http://www.youtube.com/watch?v=EUsbpmQ9-mc või nt “Quicksand” http://www.youtube.com/watch?v=gq7bx_g9VyM
    Scissor Sisters – “Tits on the Radio” http://www.youtube.com/watch?v=0u1HUlIE69c
    The Faint – “The Geeks Were Right” http://www.youtube.com/watch?v=TF297rN_8OY
    Dâm Funk – “10 West” http://www.youtube.com/watch?v=ARoHQ3MaMwA
    Julian Casablancas – “11th Dimension” http://www.youtube.com/watch?v=pl15PlIXHIk

Lisa kommentaar

