Mulle tundub, et enamik väga veidraid moraalinüansse on kas otsesemalt või kaudsemalt seotud seksuaalmoraaliga. Ehkki mitte alati – mitmesuguseid väga veidraid arusaamu tuleb ette ka muis moraalivaldkonnis. Hämmastav on see, et hoolimata seksuaalmoraali suhteliselt tühisest & kõrvalisest rollist moraalitervikus, on just sinna valdkonda igasugu veidrusi sattunud. Ehkki IIpidi ju arusaadav – seksuaalsuse reguleerimine, sugutungi represseerimine ongi üsna keeruline & tänamatu asi, sest kuidas sa ikka täpselt otsustad, mismoodi asjad olema peavad, kui sa just liberaalse moraali kasuks ei otsusta:) On ju isegi katoliku kiriku klassikaline seisukoht, et seksida tohib 4x a-s laste saamise eesmärgil, piisavalt veider. Vähemalt pealiskaudu vdts – lähemalt uurides pole raske aru saada, et siin on seksuaalvahexa lubatavus seotud lihtsalt 4 suurema kirikupühaga, mis omaxa näitab, et paganlikust tavast, mille järgi pööripäevade paiku seksiti iseäranis innukalt, pole katoliku kirik lahti saanud või saada tahtnudki.

Aga kui palju on lugejate hulgas neid, kes teavad, et on suuri piirkondi kus & 1000deid inimesi kelle jaoks alasti duši all või vannis käimine on endiselt räige moraalilagedus? Ning ei mitte ainult hinduistlikus Indias (hinduismi paljud voolud sätestavad, et inimene’i või pmst mitte kunagi alasti olla, tal peab alati olema vähemalt 1 ese seljas & eeskätt peab see katma mdgi suguorganeid), vaid ka USA Piiblivööndis. Ma’i teagi, mida sealsed vagad kristlased end pestes kannavad – kas aluspesu, või mingit spetsiaalset hõlsti, öösärki või rannarõivaid.

Igatahes – mulle tundub, et siinkohal on moraal võitnud hügieeni ees. Hämmastaval kombel on nii juhtunud waspide hulgas, kelle jaoks enamasti hügieen on ise osa moraalist, veel enam – hügieen on saanud religiooni oluliseks osaks. Aga hirm seksuaalsuse ees on suurem hirmust pisikute ees. Ehkki tänapäevaste rõivamaterjalide juures on ilmselt võimalik end ka mõningaid riideid seljas hoides siiski suhteliselt väga puhtaks küürida.

Mõneti vastupidist suundumust USA Piiblivööndile, kus seksuaalsus nii suur patt on, et sellele kaldumise vältimiseks isegi pestes kõiki rõivaid ära võtta’i tohi, näeme suuresti islamiusku & seetõttu meil siin kuidagi automaatselt tagurlikuks peetavas Liibanonis (ehkki selles tagurlikkusehinnangus on mdgi suur osa tõtt). Nimelt lubavad Liibanoni seadused meestel olla seksuaalvahexas eesliga, aga eesel peab tingimata olema emane, vastasel xal on tegu kõlvatusega. Selles, et eesliga võivad seksida ainult mehed, avaldub mdgi seksistlik tendents. See seab mehed I naisikis kõrgemale, mistõttu mehil vbki olla rohkem õigusi, IIks leitakse selles tendentsis mehel olevat suuremaid või rohkem seksuaalseid vajadusi kui naisel, mistõttu mees ei saa kohe kuidagimoodi, kui ta vahepeal ka eeslit ei karga. Kõik arusaadav, aga minu jaoks on nii naeru- kui ka imestuse koht olnud see, et miks too eesel peab tingimata olema emane? Miks inimese seks emaeesliga on kuidagi vähemkõlvatu seksist isaeesliga? Mida loeb siin enam sugu, kui niikuinii ollakse vahexas IIe liigi esindajaga ning järglasi (aga trad. kult-des nähakse seksi enamasti ainult järglaste saamise vahendina) sealt küll kuidagi tulla’i saa. Aga miskipärast on sugu siin oluline, mis on arusaamatu & annab naljaka meki kogu seadusele.

Oma sõna vks siin olla öelda loomakaitsjail, sest vaevalt siin keegi eeslimära käest üldse midagi küsima hakkab, kui sugukihu rahuldamist tahab ning see’i peaks justkui õige asi olema.

Aga paar sõna tahaksin lõpetuseks öelda veel masturbatsiooniteema kohta, mis siin kunagi üsna tõsiselt arutusele tuli. Et kui igasugu piirangud seksuaalsusele on enamasti ikka tulnud vajadusest sündivuskontrolli järele, siis miks piirata seksuaalset praktikat, mis ise kõige paremal viisil sündivust piirab (sama peaks kehtima mdgi ka samasooliste seksi kohta)? Siin näen tõesti põhjust selles, et lubades eneserahuldamist, kuulutades selle moraalselt neutraalseks või isegi positiivseks, jäävad valitsejad ilma olulisest rahvaga manipuleerimise vahendist. Kui inimene suudab vähimaigi kulutuseta tekitada endale mõnu ning teha seda talle endale sobival hetkel, viibib ta ilmselt üsna tihti rahuldussseisundis ning rahuldussuseisundis inimest on raske millelegi mobiliseerida, panna kaasa tulema grupimõtlemisega &ne. Manipulatsioonide eelduseks on ju sageli, kui mitte alati, mingi puudujääk manipuleeritava enesetundes, mis sunnib teda korvavaile aktidele.

About Punane Hanrahan

Punane Hanrahan on legendaarne iiri laulik, kelle kõrgemad jõud mõistsid kõlkuma kahe ilma vahele, sest ta ei saanud hakkama talle määratud ülesandega. Nõnda ma kõigungi enamasti ikka rohkem, kui kahe ilma vahel:) Olen tüüpiline heaoluühiskonna laps, kelletaolisi näikse Eestis tegelikult vähe olevat (vähemalt eestlased ise armastavad nõnda uskuda). Väljaspool heaoluühiskonda pole must midagi, seega ma suren koos heaoluühiskonnaga. See aeg pole enam kaugel. This is the end, my friend, the end.

4 responses »

  1. Teet Korsten ütleb:

    oled tõeline valgustaja!🙂

  2. notsu ütleb:

    Ma lugesin kunagi kuskilt, et masturbeerimine muutus taunitavaks põlluharijaühiskondades, kus sündivust ei piiratud, vastupidi, oma hõim oli vaja võimalikult suureks ajada, teistest suuremaks, et need teised mättasse lüüa ja nende põllumaa ära võtta. Teiseks pidi põlluharijate maagias olema kõva seos inimese viljakuse ja põlluviljakuse vahel, millest võisid samuti tulla sugutungi ilmaasjata raiskamise keelud.

    Sündivust piirasid rohkem ikka kütid-korilased, noh ja industriaalühiskonnas läks see uuesti moodi, kui jäädi lõpuks uskuma, et enam ei suregi enamik lapsi enne suureks saamist ära.

  3. notsu ütleb:

    … ja ühiskonnad, kus peetakse heaks teiste vastu sõdimist, kalduvat pooldama noorte meeste seksuaalset rahuldamatust, nii tulevat paremad sõjamehed.

  4. udupea ütleb:

    kuidas suhtutakse Liibanonis homoseksuaalsusesse?
    võibolla ei ole asi liigis vaid soos?

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s