Alustaks sellest, et Nikolai Ostrovski “Kuidas karastus teras”, mida ma pealkirjas ilmselgelt parafraseerin:), on väga hea rmt. ning soovitatav lugemisvara kõigile, kes tahavad teada, missugune oli see idealism, mis tõukas inimesi okt. rev-i tegema ning mis neid ka rev-i ning järgnenud kodusõja kõige karmimaist katsumusist läbi vedas, kuni jäänud oli vaid kas võit või surm (aususe huvides olgu lisat, et samasugust idealismi kohtas ka valgete hulgas ning valgete kaotuse peamine põhjus polnud mitte idealismi või võitlusinnu või rahva toetuse puudumine, vaid see, et “valgete” all mõistetakse tänapäeval väga erinevaid kildkondi omavahel pidevalt tülitsevaist monarhistidest selliste seltskondadeni, kes oma punasuselt bolševikest tglt. mitte enam kaugel polnud, ainult et miskipärast rindejoone IIl poolel, minu vanaisa tegi vist õigesti, kui ta kogu selle jama keskel hoopis vastloodud Eesti armeega ühineda otsustas) ning selle rmtu, ega ka mitte N.Ostrovski kohta pole mul midagi halba öelda, ikka ainult head.

Minu tänase lärina põhjus pole üldsegi seotud selle rmtga, küll aga teatud sorti karastunud-karastet tüüpidega. Üldiselt mulle meeldivad tüübid, kes on võimelised taskunoaga metssiga tapma või Kuu peal ilma skafandri & hapnikumaskita liitri viina ära jooma või talvises metsas kuu aega lume alt leitud jänesepabulaist toituma. Lahe seltskond:) Sinna kuuluvad näit. mõned tuttavad ohvitserid (mitte kõik, ausalt üles tunnistades on paljud kõrgemad ohvitserid niivõrd tüüpilised kontoristid, et nende füüsiline seis on üsnagi, hmm, keskpärane:)) & ilmtingimata ka suurte vuntsidega Tarts (pole teda mdgi tükk aega oma ihusilmaga näinud, loodetavasti on suured vuntsid ikka veel alles:)). Aga sellised tüübid meeldivad mulle täpselt senikaua, kuni nad oma vastupidavust ning võimekust muile pähe määrima’i hakka, sest üldse meeldivad mulle inimesed täpselt senikaua, kuni nad oma elustiili, ilmavaadet &ms. muile kohustuslikuna kehtestada’i ürita ning inimkonna standardiseerimiseni ei mandu.

Kuid vist päris sellised “taskunoaga metssea vastu” tüübid ei üritagi mingit “kõik peavad minusugused olema” liini ajada, vaid mõneti viletsamad sellid hoopis. Kogu see mõttekäik kargas mulle pähe seoses käimasoleva kuumalainega, mis minu jaoks pole mingi kuumalaine, vaid lihtsalt normaalne ilm. Sellise ilmaga tunnen ma end suve ajal hästi, see on õige suveilm, enamasti on Eestimaa suvi minu jaoks liiga jahe, pigem sellise ilmaga, mida eeldaksin sügiselt & kevadelt. Ning neil a-ajul valitseb siis enamasti ilm, mis minu arust võiks olla talvel.

Sellest tulenevalt on nii, et kui temp. ikka varjulises kohas üle 18 kraadi ei tõuse, siis ajan mina juba ülikonna selga ning kui need va varjulise koha kraadid juba alla 15 jäävad, siis hakkan vargsi vtma kinnaste & salli poole. Mütsist ei räägi, sest ilma peakatteta ma enamasti avalikku kohta’i ilmu, olgu ilm milline tahes (just avastasin, et Bundeswehri langevarjujäägrite barett on praeguste suvesoojade jaoks ikka suisa ideaalne peakate:)).

Aga on mingi II seltskond, kes enam-vähem kohe, kui lumi läinud, šortsides ringi tuiama hakkab. Ning nende suust olen ma ikka kuulnud mingeid repliike stiilis, et ohh issand jumal, miks sa nii paksult riides oled, nii soe ilm ju, kassul palav ei ole &ne. No mõtlen mina, et ei saa seda ju pahaks panna, minu jaoks on Eestimaa kliima liiga jahe, nende jaoks on see lihtsalt paras & harjumuspärane, miska nende imestuski minu üle mõistetav. Aga siis hakkab pahatihti tulema mingisugust krdi pläma, et kuidas ikka tuleks end harjutada selliste ilmadega ning lõpuks tuleb see tüüpiline patriarhaalne päraküs., et “mis mees sa oled, kui sa nii sooja ilmaga külma kardad?”. Iseenesest võin ma oma meheidentiteedist päeva või kauemgi jahuda, kui keegi selle vastu siirast huvi tunneb, aga taolise retoorika peale’i oska ma küll kosta muud kui, et “mis see minu mehesus sinu asi on”. Halvemal juhul järgneb aga veel eriti, suisa ahastamapanevalt tüütu hala teemal “No missiis küll saab, kui kõik mehed niisugusiks külmavaresist könnideks muutuvad, kessee siis isamaad kaitsma & tugevaid lapsi tegema hakkab &ne?”. Et siis, kõik kohad peavad täis olema mingeid ramboseid isamaakaitsjaid, kes parasjagu siis, kui palja ülakehaga ning granaadiheitja õlal kusagil võsas vaenlast passima’i pea, mdkui lapsi treivad? Ekstandole, aga mis minul sellega pistmist või mis pistmist mul sellega olema peaks?

Ujumisveega on Eestis ka nii, et kui see enamiku eestlaste jaoks on juba talumatult soe “nagu supp”, siis hakkan mina vargsi mõtlema, et äkki nii kohutavalt külm ei olegi, et eksootilisuse mõttes vb ju ka nõnda jahedas vees küll 1, see-eest hästi lühikese, supluse sooritada. Ning selgi puhul olen kuulnud mingeid solvavaid märkusi oma “mannetuse” kohta ning irinat teemal, et ikka “karastada on vaja”.

Selle kohta pole mul öelda muud, kui et hinnata inimest eeskätt selle põhjal, kui külmas või soojas vees ta ujumas käib, on ikka eraxselt nõrk. Ning taoline irisemine paneb mind vastukaaluks tahtmagi ühisk-a, kus elavad ainult puhtatõulised kontoristid, kes Il sügispäeval kollektiivselt tugeva nohu saavad ning kelle hulgast tugevaim tuleb edukalt toime suuremat sorti õuna tõstmisega:) No ausõna, kui seda tugevust, vastupidavust ning külmakartmatust on vaja ainult selleks, et selle abil muude üle kohut mõista ning ennast upitada, siis olgu see pigem olemata.

Pealegi, kui siin ikka nii kartmatud & karastet inimesed elavad, siis võiks nad ju kogu kuuma ka sama hästi üle elada. Ning muudki nende jaoks ehk haruldasemad ilmastikutingimused. Miskipärast kuulen ma aga valjuhäälset virinat nii siis, kui suvel ilmad lõpuks ometi minu maitse järgi soojaks lähevad, kui ka pehmete & lumetute või väga vähese lumega st. mulle mokkamööda talvede puhul.
Lisandus: Eestlaste rõivastumisstiil tundub mulle üldse kuidagi kummaline. Endal on nii, et kui jahedamaks kisub, lisan ülikonnale või kampsunile salli & kindad. Kallid rahvuskaaslased ajavad enamasti aga mingi jope selga ning lasevad kätel, kõril & peal rahulikult edasi külmetada. Samuse õhukese jopega aga üritavad nad vastu pidada ikka üsna verhojanskilike temp-deni, alles põrgukülm sunnib neid veidi paksemat jopet selga ajama. Saa sa siis nüüd aru, eksju.

About Punane Hanrahan

Punane Hanrahan on legendaarne iiri laulik, kelle kõrgemad jõud mõistsid kõlkuma kahe ilma vahele, sest ta ei saanud hakkama talle määratud ülesandega. Nõnda ma kõigungi enamasti ikka rohkem, kui kahe ilma vahel:) Olen tüüpiline heaoluühiskonna laps, kelletaolisi näikse Eestis tegelikult vähe olevat (vähemalt eestlased ise armastavad nõnda uskuda). Väljaspool heaoluühiskonda pole must midagi, seega ma suren koos heaoluühiskonnaga. See aeg pole enam kaugel. This is the end, my friend, the end.

10 responses »

  1. notsu ütleb:

    Ma just mõtlesin, et sa saaks tglt vastu käratada, et “mis mees sa oled, kui pisikese sooja peale juba paljaks peab kiskuma?”

    A mis mütsidesse jne puutub, siis pidid britid veel hullemad olema, rääkisid Londonis elavad tuttavad – kui neil seal lumi ja külm tuli, siis oli vaja, hambad ristis, paljapäi käia, sest muidu ei ole stiilne ja müts rikuks kaalutletud outfiti ära. Eestlased ikka nii hullusti mütse ei karda. Teine asi oli olnud Londoni tibide veendumus, et ka lume ja jää peal peab saama nende kontsakingadega kõnnitud, millega klubis, mu roomiksaabastega tuttav (naisterahvas) pühkis neist muudkui mööda nagu rong.

    • V.A. ütleb:

      Mütside koha pealt on huvitav vaadata vanu ringvaateid Eesti linnadest. Enne 2. maailmasõda on raske leida kaadrisse jäänud inimeste hulgast kedagi, kes ei kannaks mütsi, ükskõik mis aastaajal, mütsid on igas vanuses inimestel peaaegu eranditult. Ja kaadrisse jäi palju inimesi keset saginat (nõukogudeaegsetes ringvaadetes näib sellega võrreldes valitsevat linnapildis enam-vähem inimtühjus mingis unenäolises tardumuses). Kuigi jah, 1930. aastatel hakkab see mütsikandmine juba taanduma ka.

    • notsu ütleb:

      Ja selles Kärgatava Kõue raamatus oli see, et ühel tegelasel ükskord ei olnud kaabut peas, detail, mis pidi näitama, kui kohutavalt rääbakil ja ebaaktseptaabel ta sel hetkel oli.

  2. notsu ütleb:

    ja tõsine sõjaväelane peab mõistagi suutma kanda täisvarustust kõrbekliimas, mitte ei tohi ennast paljaks kiskuda.

  3. a ütleb:

    Eilne kõrgeim temperatuur, 31 kraadi, mõõdeti Paldiskis
    08.06.2011 08:25

    http://www.ilmajaam.ee/463388/eilne-kõrgeim-temperatuur-31-kraadi-mõõdeti-paldiskis/

    Nii et seda korda Sul vähemalt vedas siis.😉

  4. V.A. ütleb:

    Eile võtsin tänaval esimest korda jaki seljast sel aastal ja liikusin T-särgi väel. Õigupoolest leidsin, et rattaga on nii parem ja kergem. T-särk on, tõsi küll, must, nagu pikad püksidki.

    See on, jah, tõsi, et olin mõned korrad pidanud kuulma küsimusi, kas mul palav ei ole jms. Enamasti ma ei vastanud, paar korda selgitasin asja sellega, et “olen konservatiivne” ja meenutasin ühe Peter Lichti laulu refrääni: “bedeckte Körper sind in Ordnung, Kleidung ist in Ordnung” ehk “kaetud kehad on okei, riided on okei”.

    Soolisi vihjeid mulle seejuures keegi õnneks ei teinud.

    P.S. Peter Lichti “Stilberatung (Restsexualität)”: http://www.youtube.com/watch?v=lsXyQpeFYJQ

  5. udupea ütleb:

    ma ka nõus, et kui on suvi, siis olgu juba soe ja mõnus olla!
    (ja kui on talv, siis ikka krõbeda pakasega, jääga ja paksu lumega :P)

    • Punane Hanrahan ütleb:

      Ma võiks sellise talvega leppida küll, kui mul oleks võimalus igal sügisel Itaaliasse põrutada & mitte enne kevadet tagasi tulla:)

      • Oudekki ütleb:

        Kinnitan omast kogemusest, et töötab. Kuigi ma teen aastavahetusel ka Itaalia-hüppe, siis kui pimedus ikka väga tapab😀

        • Oudekki ütleb:

          Ai, ma lugesin su kommentaari valesti. St. töötab ka niipidi, et olen küll talvel Eestis, aga see teadmine, et a) märtsis tuleb kevad b) suvi kestab oktoobrini c) raudselt tuleb suvi, päike, valgus soojus annab jõudu küll neid paari talvekuud üle elada. Eesti probleem on lihtsalt see, et sa ei tea kunagi, kas suvi ikka tuleb

Lisa kommentaar

