Täpsemalt 3 hetke, neist 2 väga, vbl isegi ülimalt olulised, 3 eelnevaiga võrreldes ehk isegi labaselt igapäevane, aga lihtsalt tore.

1) 1t inimest vn nüüd kindlalt nimetada oma sõbraks. Seni oli tegu tuttavaga, isegi hea tuttavaga, aga kuidagi põgusad olid need meie kontaktid, ehkki kestnud juba mõne hea a. Avastasin ta omal ajal tänu tema txtdele – nagu ma tihti inimesi txtde põhjal avastanud olen. Ning eks temaski võlunud mind tema vahel nukker, vahel rõkkavalt rõõmus lüürilisus ning veel mõned asjad, mida ma aga praegu sõnastada’i oska.
Selle inimese avanemine minu jaoks algas tglt. möödunud nädalal 1e üllatavalt avameelse internetivestluse kaudu. Ta usaldas mind nii palju, et hakata juba jutustama oma Lugu.
Sel nädalal aga palus ta mul end külastada haiglas, kus ta laseb ravida oma unehäireid. Haiglahooned nägid välja repressiivsed nagu alati ning haiglapark kandis endas kummalist õõva, nagu sellised kohad sageli. Ent ometigi istusime selles pargis ning ta rääkis mulle oma, mitmest väiksest loost koosnevat, suurt Lugu. Lugu, mis mind juurini vapustas, pannes taas küsima elu põhiolemuse järele, selle järele, kuidas mitte kaotada ebaolulisuse keerisesse seda tglt olulist.
Tema elus on väga palju vaprust, püsimajäämist olude kiuste ning samas võimet mitte ainult näha elu helgemat poolt, vaid ollagi selle kõige keskel kummaliselt helge. Vapper & helge elu, milles tihti on olnudki ainult see peamine, sest olud pole muud võimaldanudki. Eneseksjäämine, oma mina, oma tahte kehtestamine seal, kus sisuliselt polnudki muud võimalust, kui kas kehtestada see tahe, või heituda. Samas olles avat väljapoole, tundes endas tungi teha head IItele.
Juveelina ilus meel on sellel inimesel.
Ma’i taha teha siin 1ki lähemat vihjet tema isikule (küsisin temalt luba, et üldse seda txti kirjutada), aga tean, et tema lähimad sõbrad, kes ka minu kajamit loevad, tundsid ta juba olemasoleva põhjal ära. Ning tahan öelda end teile kade olevat, sest teie tunnete teda juba pikemat aega, mina avastasin selle väärtusliku inimese enda jaoks tõsiselt alles nüüd.
Hoidke teda. Ehkki ma’i kujutagi hästi ette, kuidas on võimalik olla sellise inimesega sõber teda mitte hoides.
Pärast kõndisin läbi puitaguli rdtjaama ning tundsin õhus chourmo‘t. Seal puitagulis on kohe palju chourmo‘t. Keldritöökojast oli kingsepp tulnud üles tänavale suitsu tegema, rinnas silt “Rein”. Tema olekust & hoiakust sain kohe aru, et tegu on pesueht chourmoinimesega. Aga tema polnud sugugi ainus chourmoilming sealkandis, nagu juba ütlesin, õhk oli chourmo‘st paks. Õhk oli chourmo‘st paks ning mina uskusin taas maailma & inimkonda, kõige kiuste. Siia vahele 1 muusikalugu, sest chourmo mõistena seostub väga tihedalt just alljärgneva bändiga:

2)1l õhtul tegin parasjagu oma magamaminekueelset piipu, kui aknast välja vaadates avastasin kuu olevat täpselt vastasmaja korstna taga ning kõlareist hakkas parasjagu mängima Inti-Illimani Danza di Cala Luna. Istusin lummatuna, pahvides aeg-ajalt piipu ning nautides õiget vtpilti õige loo ajal. Kuu jõudis loo jooksul sujuvalt korstna tagant lähima katuseservani. Tõsi küll, kuu polnud veel päris täis, ent niipalju juba küll, et selle kõrvalekalde abs. harmooniast võis juhuslikuna andeks anda. Tuli jälle arusaamine, et selliste, täiuslikult esteetiliste momentide nimel inimene ju tglt elabki, see ongi see kauaotsit elu mõte. Kõik ülejäänu on ainult filler, augutäide. Või siis õieti abimaterjal, mis peab meid juhatama selliste täiuslike hetkede juurde. Kogu ühisk. ainus eesmärk saab olla inimeste juhatamine nende hetkede juurde, võimaldamine inimesel neid hetki nautida argimuredest vabana. Ning kui inimene on kogenud kasvõi 1t taolist hetke, siis pole ta asjata elanud. Parem mdgi, kui neid hetki on rohkem, sest 1 vb aegade rutus ununeda ning siis vb inimesele elu hakata tunduma mõttetuna ning ta ise langeda labasesse virinasse. Lugu ise ka, et võiksite selle siit leida, kui täiskuu teie aknasse piilub:

3) & eelnevaga võrreldes siis üldsegi mitte enam nii oluline hetk. Käisime Katiga 1päev Keila tervisekeskuses ning avastasin sealt enda jaoks ideaalse ranna. &h, tervisekeskuse pisike välibassein on Eestis mu jaoks parim. Kus mujal on rannal maas kiviparkett ning kus mujal leidub ohtralt lamamistoole, milles pmst. on nii mõnus lebaskella ning nautida külma kokteili (viimast me tglt. ei teinud, sest rahaga on rott). Rannaidüllina eelistan mina &h taolist kodanlikku idülli. Mdu pole ma üldse eriti rannainimene, ent seal ma leidsin endast sellise. Vahepeale käike soome sauna, seejärel jälle välibasseini õdusasse jahedusse (mis enamiku Eesti rannakülastajate maitse jaoks on küll vast supina soe:)) ning siis lamamistooli idüllitsema, vtega Keila uuele koolimajale, mille arhitektuurilist kaunidust kiitva sissekande ma kunagi kevadel juba kirjutasin. Täiuslik rand tõi mdgi meelde täiusliku suvefilmi, mida polegi sel suvel veel vdnd, aga et suurem osa suvest on veel ees, siis jõuab vast. Olgu lõpetuseks siis minu jaoks täiusliku suvefilmi treiler, sest 1ki paslikku katkendit ma’i leidnud:

About Punane Hanrahan

Punane Hanrahan on legendaarne iiri laulik, kelle kõrgemad jõud mõistsid kõlkuma kahe ilma vahele, sest ta ei saanud hakkama talle määratud ülesandega. Nõnda ma kõigungi enamasti ikka rohkem, kui kahe ilma vahel:) Olen tüüpiline heaoluühiskonna laps, kelletaolisi näikse Eestis tegelikult vähe olevat (vähemalt eestlased ise armastavad nõnda uskuda). Väljaspool heaoluühiskonda pole must midagi, seega ma suren koos heaoluühiskonnaga. See aeg pole enam kaugel. This is the end, my friend, the end.

4 responses »

  1. Fideelia ütles:

    Mulle ka meeldib kodanlik rand! 😀 Miks peab kusagil liiva sees tuule käes piinlema, kui võib samahästi lamamistoolis päikesevarju all kokteili limpsida.
    Olen ka unehäirete ravil käinud, aga seekord ei olnud see mina seal haiglas. 🙂

  2. aivo ütles:

    nagu sa juba tead tegime ka meie Tijaga Keilasse visiidi-isiklikult ka mulle meeldis kodanlik rand ,eriti kui seal oli ainult kolm neli inimest ja ma sain nautida vaikust ja rahu ka saunas

Lisa kommentaar

