midagi on veel
peale su enese meele
kui pühkisid sperma pükstelt
võtsid riiulist raamatuid

& mõtlesid
et kui ülikooli lõpetad
on terve maailm käeulatuses
aga mida sellega veel
peale hakata?
(Maarja Pärtna)

Pressiruumi on vallutanud Orange Magazine’i 6 reporterit. Noored ilusad silmad maailmavallutusihast põlemas. Iga uus intervjuu tundub Stalingradi lahingu võitmisena, iga uus artikkel alistet territooriumina.

First we take Manhattan, then we take Berlin

Kusjuures, need noored & vaprad on pressitoas tglt. ju vähemuses. Enamiku moodustavad ikka liikumise “ülikonnastet vanakooli boheemlasreporterid tasuta alkoholi jahil” veendunud poolehoidjad kõigilt maailma mandreilt. Aga Orange’i tüübid torkavad oma nooruse, idealismi & mis peamine, särasilmsusega, teravalt silma.

Kohtasin neid täna hommikul hotelli söögisaaliski, kus nad radikaalselt arutlesid, kuidas “mõni inimene on valmis müüma maha inimõigused 10$ t-särgi eest” (selles mõttes siis, et odava tarbekauba nimel on inimesed valmis räigelt mööda vtma inimõiguste mistahes rikkumisele III maailmas).

Tore on vdta, kuidas noored, äsja ülik-i lõpetanud ajakirjandushaid keeleots suust väljast tõsimeeli ning entusiastlikult tõsiste teemade kallal pusivad. Huvitav, kuidas Orange Magazine’i taoline väljaanne üldse teoks on saanud. Sellises vanuses ajakirjanikud kirjutavad enamasti kogu maailmas nupukesi teemal “Avaliku peldiku avamine Alamkolka külas”. Kirjutavad, kuni 15 a-t staaži täis saab, siis saavad juba kirjutada peldiku avamisest Ülemkolka külas. Minuvanuses lastakse nad juba tõsiste teemade kallale ning kui 50 elua. ette kukub, siis ei kirjuta nad enam midagi – siis on nad tippreporterid või uudisteankrud, kelle nimi figureerib igal pool. Neist (mdgi mitte kõigist) on saanud ajakirjanduse suurkujud, pressikuulsused, kelle eest töö teevad ära juba IId, nooremad, aga IIe tehtud töö juurde pannakse nende nimi. See on väärikas tasu nooruse raiskamise eest Alamkolka küla peldikute ning noorema keskea kulutamise eest tolle hetke ajakirjanduse suurkujude asemel tglku pressitöö tegemise peale.

Eestis on siinse riigi väiksuse ning ka 90-date ajaloolise murrangu tõttu asjad olnud IImoodi. Orange Magazine’i reporterid meenutavadki mulle meie 90-date “lapsajakirjanikke”. Mina, kes ma ajakirjanduslikku tegevust alustasin 26 a-sena, tundsin end tollal juba vana & elukogenuna:) & eks ma seda miskitpidi olnudki.

Aga &h, mingi ime läbi eksisteerib Orange Magazine ning on muidki selliseid väljaandeid, just Euroopas, kus noor ajakirjanik saab olla ajakirjanik selle sõna tõsises tähenduses, mitte nuputreial (mina olen ise mõnuga enamik aega nuputreial, aga mina’i trei nuppe Alamkolka küla peldikust, vaid maailmasündmusist ning sestap see mind rahuldabki).

Ei saa salata, et ma olen nende kuue tüübi peale mõneti kade:) Nagu ma olen kade ka nende noorte luulesse & kirjandusse pürgijate peale, kelle päralt on ajakiri “Värske Rõhk”, olen kade mitteinstitutsionaalsete kunstirühmituste peale &ne. Meie küll oleme veel täies elujõus, teha on meil veel paljugi & nii mõndagi, ei saa rääkida elutöö otsast, aga teie tulete peale, teie olete värske rõhk.

Nüüd lähen otsin tasuta kohvi, enne kui kadedusest lõhki lähen:) Krt. keegi võiks mind sellele Orange’i kambale tutvustada! Tasuta alkohol tuleb õhtul.

Aga uuspuritaanid on vist alustanud tõsist pealetungi. Eile oli lõunaks ainult taimetoit & ei 1ki liharoast alternatiivi. See on lihasööjate ahistamine, ilma naljata, ning mdgi ka tõsine ohumärk.

About Punane Hanrahan

Punane Hanrahan on legendaarne iiri laulik, kelle kõrgemad jõud mõistsid kõlkuma kahe ilma vahele, sest ta ei saanud hakkama talle määratud ülesandega. Nõnda ma kõigungi enamasti ikka rohkem, kui kahe ilma vahel:) Olen tüüpiline heaoluühiskonna laps, kelletaolisi näikse Eestis tegelikult vähe olevat (vähemalt eestlased ise armastavad nõnda uskuda). Väljaspool heaoluühiskonda pole must midagi, seega ma suren koos heaoluühiskonnaga. See aeg pole enam kaugel. This is the end, my friend, the end.

Lisa kommentaar

