Otsustasin sellele teemale panna samuti rooma nr-eid, nagu muudegi järgteemade puhul tavaks, sest eks ma tahaks sooritada hüppeid sinna-tännapoole ning mitte siduda end väga jäigalt just teatud kehaosade (õieti nende esteetilise tajumise) kirjeldamisega. Samuti pole mõtet öeldagi, et siin ka palju hüppeid ette tuleb seksuaalsuse valdkonda, sest ehkki inimkeha esteetika ning inimkeha seksuaalne mõju ei ole 1 & seesasama, on sama selge ka see, et need siiski on lahutamatult seotud, miska on 1st IIeta tglt. võimatu rääkida.
Miks ma üldse otsustasin neid jutukesi jätkata, kui enda esteetilisist eelistusist kõneldes ei pääse kuidagi mööda seksuaalseist eelistusist pajatamisest – ning see on mullegi tglt. suhteliselt raske & nõuab parajat barjääriületamist, ehkki tglt. see’i peaks nii olema (selge viktoriaanlik igand) – I seetõttu, et Morgie reaktsioonid tundusid mulle üsnagi naljakad olevat & tahaks päris teada, mida tal veel sel teemal kosta on:), II seepärast, et mulle’i meeldi, kuidas seksuaalsusest Eesti oludes räägitakse. Endiselt on 2 viisi: kas pea mahavaikimiseni ümbernurgaütlev, eufemistlik (kahtlemata ongi selle kõnelemisviisi osa ka kõnelemata jätmine, vaikimine ise) või siis juba rämedalt ropp, enamasti kaasneb sellega ka kohustuslik patriarhaalsete võimusuhete demonstreerimine, selle rääkimisviisi IIendiks on taoline “ihhihii-ahhahaa” kõneviis, koolipoisilik pihkuitsitamine. Kui mulle aga kumbki ei meeldi, siis polegi muud, kui ise juurutada sobivat rääkimisviisi, mida ma nüüd teengi.

Ega nende seksuaalsuse & esteetika suhetega lihtne ole, seda enam, et kõike enda jaoks seksuaalselt erutavat pean ma automaatselt kohe ka esteetiliseks. See’i tee probl-i mu jaoks lihtsamaks vaid pigem ikka keerulisemaks. Mdu saaks ju mõnelgi puhul öelda, et “mind erutab inetus” ning sel teel saavutada kompromissi üldtunnustet maitsega – et &h, mdgi on ilus täpselt selline inimkeha, nagu teie arvate, mind lihtsalt seksuaalselt erutabki, erootilist pinget pakubki, inetu keha. Aga et “erutav” on minu jaoks kohe ka “oi kui ilus”, siis see skeem läbi ei lähe. Ütlen siis nii, et esteetilisena mõjuvad mulle paljud sellisedki inimkehad ning kehaosad, mis erutust ei paku. Vastupidi küll kunagi mitte.

Otsustasin eelmises samateemalises sissekandes küll, et kõnelen Ilt 1ikuid kehaosist & siis alles inimkehas tervikuna, kuid järjest enam tundub mulle selline lähenemisviis mitte töötavat. Pean siiski alustama sellest, millised inimkehad tervikuna mulle esteetilised &/või erutavad tunduvad.

Esteetilisena tundub mulle tglt. enamik inimkehi, ehkki valdav enamus neist kuldlõikele ju’i vasta (Kati on rääkinud, et tal on huvitav käia supelrandades & kaeda sealseid suht napilt rõivastet inimesi, et kuidas nende proportsioonid ikkagi erinevad inimkeha ideaalproportsioonidest, minu jaoks ei ole ideaalproportsioonid iialgi nii 1emõtteliselt esteetikaga kokku käinud). Enamasti on kas ebaesteetiliste detailide olemasolul keha tervikuna ikka kuidagi esteetiline või vastupidi, kui ka tervik esteetilises mõttes logiseb, siis on kauneid detaile, mis asja suuresti parandavad. Enamasti on inimkehas mõlemat – ta on tervikuna ilus, olemata kunagi päris täiuslik, kuid see teatav veamoment pigem lisab kaunidust ning enamasti on igas inimeses on nii ilusaid & inetuid detaile.

About Punane Hanrahan

Punane Hanrahan on legendaarne iiri laulik, kelle kõrgemad jõud mõistsid kõlkuma kahe ilma vahele, sest ta ei saanud hakkama talle määratud ülesandega. Nõnda ma kõigungi enamasti ikka rohkem, kui kahe ilma vahel:) Olen tüüpiline heaoluühiskonna laps, kelletaolisi näikse Eestis tegelikult vähe olevat (vähemalt eestlased ise armastavad nõnda uskuda). Väljaspool heaoluühiskonda pole must midagi, seega ma suren koos heaoluühiskonnaga. See aeg pole enam kaugel. This is the end, my friend, the end.

Üks vastus »

  1. Marta ütleb:

    jaa, veidi, st _veidi_ kõõrdi vaatavad silmad on tihti köitvamad, kui geomeetriline korrapärasus…

Lisa kommentaar

